15 marca 2016

Copywriting cennik

Prezentowany niżej cennik tekstów to wypadkowa wielu czynników i nie jest on standardowy jeżeli chodzi o rynek copywriterów. Wśród nich znajdują się takie elementy, jak moja wiedza i doświadczenie, potrzeba researchu, optymalizacja pod SEO oraz czas realizacji. Mimo podanych stawek zawsze możliwe są negocjacje. Jeżeli chcesz, to przy pierwszym kontakcie mogę od razu podać Ci widełki cenowe. W przypadku tematów bardzo wymagających ceny mogą być nieco wyższe. Przy prostych możemy porozmawiać o rabatach. W większości przypadków podana jest cena za 1000 znaków ze spacjami. Mogę też wycenić projekt całościowo.

Cennik copywritera powinien być też bardzo elastyczny. Twoje potrzeby, jako klienta są na pierwszym miejscu przy szacowaniu czasu pracy i wartości projektu. Wszystkie teksty przygotowuję z najwyższą starannością. To jak wygląda cennik copywritera? Ile kosztuje tekst przygotowany przeze mnie?

Opisy produktów i kategorii

opisy zwykłe 15 zł/1000 zzs*

Jest to opis wykonywany na bazie zdjęć i kilku informacji. Stosowany jest język korzyści, opis jest emocjonalny i przemawiający. Nie wymaga przygotowania branżowego (np. meble, proste sprzęty kuchenne

opisy produktów specjalistyczne 20 zł/1000 zzs

Wymagają wiedzy branżowej (np. urządzenia budowlane, czyszczące, sprzęty medyczne, produkty bankowe, finansowe, elektroniczne). Również wykonywane są przy zastosowaniu języka korzyści

opisy produktów perswazyjne 25 zł/1000 zzs

Stosowane w sklepach internetowych i aukcjach. Przemawiające, działające na wyobraźnię. To już nie jest tylko język korzyści, ale „wezwanie do działania”.

————–

Ceny za teksty

artykuły tematyczne 25 zł/1000 zzs

Są to teksty merytoryczne, wymagające researchu. Opierają się na rzetelnej wiedzy i podstawach. Nie są to teksty bazujące na wiedzy potocznej. Każdy artykuł tematyczny jest starannie przygotowywany i opracowywany

artykuły na blogi od 30 zł/1000 zzs

Artykuły blogowe to teksty merytoryczne, przygotowane na podstawie różnorodnych materiałów i źródeł. Teksty profesjonalne. Uwzględniają zasady seo (słowa kluczowe w treści, ilość nagłówków, długość tekstu itp.). Są poprawnie zredagowane i sformułowane.

teksty specjalistyczne 50zł/1000zzs

Artykuły eksperckie. Wymagające wiedzy na poziomie znacznie wyższym niż podstawowy. Oparte na rzetelnym i starannym researchu, gruntownej weryfikacji źródeł i precyzyjnym przygotowaniu. Teksty, z których można czerpać wiedzę.

teksty na strony www od 35zł/1000zzs (zależnie od charakteru tekstu – do uzgodnienia indywidualnie)

Teksty na stronę internetową klienta. Przygotowanie oferty firmy, jej opis, prezentacja, strona “o mnie”. Teksty zgodne nie tylko z SEO, ale przede wszystkim marketingowe i sprzedażowe, które mają za zadanie działać na wyobraźnię klienta.

Praca copywritera to nie tylko pojedyncze treści, ale również całe projekty. Tu jednak stawki ustalane są nieco inaczej.

Blogi

opieka nad Twoim blogiem od 300zł miesięcznie do uzgodnienia (zależnie od ilości weryfikowanych tekstów, ich długości i częstotliwości pracy)

Ty piszesz, przelewasz swoje myśli, serce i pasje na klawiaturę, a ja pomagam w ich pozycjonowaniu. Ty ustalasz tematy, piszesz o tym co Tobie jest bliskie, co czujesz, ja układam to w ramy SEO. W ramach opieki i pomocy przy blogu pomagam w dobieraniu słów kluczowych, formatowaniu tekstu i podpisywaniu zdjęć, tak by wszystko było przyjazne wyszukiwarkom. Jednocześnie monitoruję zmiany zachodzące w pozycjonowaniu i podpowiadam posunięcia, które będą odpowiadały tym zmianom. W tym wypadku cena za 1000 znaków się nie sprawdzi, dlatego wyceniam współpracę abonamentowo, za miesiąc. To swego rodzaju synteza copywritingu i redakcji.

—–

Social Media

Opieka nad Twoim FP na Facebook od 250zł miesięcznie (cena do uzgodnienia, zależnie od ilości postów, ilości grafik, wielkości fp i częstotliwości pracy)

Kompleksowa i profesjonalna obsługa FP. Tworzenie grafik, przygotowywanie notatek, wydarzeń, postów, zapraszanie fanów, zwiększanie zasięgów, aktywizacja fanów. Tu również rozliczenie z 1000 znaków nie znajduje zastosowania.

Szczególnie że czasami jedno zdanie jest warte więcej niż długi tekst sprzedażowy i trzeba nieco innych umiejętności z zakresu copywritingu.

*zzs oznacza „znaków ze spacjami” znormalizowana forma rozliczeń ułatwiająca komunikację i porozumienie, zwykle podawana jest cena za 1000 znaków ze spacjami.

KSIĘGA KOMUNIKACJI MARKI

Niezwykle istotnym narzędziem budowania wizerunku marki jest jej Księga Komunikacji (analogiczna do Księgi Znaku, którą opracowuje grafik podczas przygotowywania logo).

W ramach współpracy oferuję przygotowanie Księgi Komunikacji dostosowanej do specyfiki i charakteru branży, w której działa dana firma, dostosowanej do jej klienta docelowego oraz kanałów komunikacyjnych, w których firma chce opowiadać o swojej ofercie i działalności.

Co zyskujesz?

  • gruntowną analizę klienta docelowego (persony);
  • dostosowany styl komunikacji do klienta docelowego;
  • styl dostosowany do kanałów komunikacji;
  • gotowe wytyczne dla agencji marketingowych i komunikacyjnych, które prowadzą kampanie reklamowe;
  • gotowe wytyczne dla copywriterów, którzy będą przygotowywali teksty na stronę www, ulotki i inne materiały;
  • spójny i harmonijny styl komunikacji, który prezentuje firmę, jako profesjonalistę w branży, buduje pozytywny wizerunek, budzi zaufanie i sympatię odbiorców poprzez język, który jest do nich dostosowany.

Koszt opracowania Księgi zaczyna się od 500 zł (wpływ na cenę ma to, czy persony są już opracowane, czy opracowane są segmenty klientów, czy został zidentyfikowany “idealny odbiorca”).

I w tym przypadku rozliczenie za 1000 znaków nie ma większego sensu. Wycenę przygotuję całościowo. Dlaczego to tyle kosztuje? Potrzebna jest tu gruntowna analiza rynku i odbiorców, by móc zaprojektować skuteczną komunikację. To od niej bowiem zależy, czy wygeneruje sprzedaż.

Księga da też doskonałe wytyczne na przyszłość, więc korzystać z niej będziesz przez długi czas. Pomoże zredagować nie tylko jeden tekst, ale sprawi, że każdy zatrudniony przez Ciebie copywriter będzie tworzył treści skuteczniejsze i lepiej odbierane przez użytkowników. Zbudowany na bazie tych wytycznych tekst szybciej przyniesie pożądane efekty.

Przy ustalaniu ostatecznej wyceny przedstawię, od czego zależy to, ile kosztuje tekst zlecony przez Ciebie.

Copywriting cennik

Rodzaj tekstów i efekt działania

Przy ustalaniu wyceny ogromne znaczenie ma rodzaj tekstu i efekt jego działania, dlatego też stawka za 1000 znaków jest tak zróżnicowana. Ty, jako klient, nie zawsze musisz wiedzieć, co zadziała na Twoich odbiorców. Do tego potrzebujesz mnie. Jeżeli wiesz, że Twoje teksty wymagają zmiany, napisz do mnie, a wspólnie określimy strategię działania. Ty powiesz o swoich oczekiwaniach, a ja wykorzystam swoją wiedzę i zrobię wszystko, by udało się je spełnić.

Nie zawsze też rozliczenie za 1000 znaków tekstu jest konieczne, jak pewnie zobaczyłeś w moim cenniku. Czasem zdecydowanie lepiej wycenić cały projekt. To nie tylko pozwala Ci go sprawnie zabudżetować, ale również łatwiej określić Ci zwrot z tej inwestycji. Przy wycenie za 1000 znaków możesz nie wiedzieć, jakich kosztów się spodziewać. Może się bowiem okazać, że potrzebne będą długie silne teksty pozycjonujące, a to przy stawkach za 1000 znaków wygeneruje bardzo wysokie koszty.

Audyt treści i konsultacje

Biorąc pod uwagę, że ceny za copywriting są tak zróżnicowane, oferuję również audyt treści i konsultacje. Podczas audytu sprawdzę mocne i słabe strony serwisu, a na konsultacjach (w dowolnej formie) przedstawię Ci wyniki moich badań i szacunkowe koszty. Wtedy, mimo różnic w ofertach dostępnych na rynku, Ty będziesz wiedzieć, za co płacisz i dlaczego.

Twoje teksty na stronę internetową muszą przede wszystkim działać i do tego właśnie dążę w swojej pracy. Nie chodzi o to, by “czymś zapełnić stronę”, ale o to, by Twój klient wiedział, co ma zrobić dalej i zdecydował się na skorzystanie z Twojej oferty.

Gdy wpiszesz w wyszukiwarce hasło: copywriting cena za 1000; znajdziesz niezwykle zróżnicowane oferty. Od 5 zł do 50 zł za 1000 znaków. Wybierz tę, w której znajdziesz jej uzasadnienie.

Przed podjęciem decyzji warto też zapytać copywritera, dlaczego tak wycenia swoje teksty, co wchodzi w skład stawki, jakie treści oferuje i czym się kieruje przy realizacji zleceń. W ten sposób zyskasz ogromną wiedzę i wyczujesz, czy copywriter rozumie i czuje Twoje potrzeby. Dobre treści to nie tylko magia słów kluczowych. To cała kompozycja od tytułu, aż po ostatnią kropkę. Cała ścieżka, przez którą copywriter za pomocą treści prowadzi klienta. Zbijanie jego obiekcji oraz pomoc w podjęciu właściwej decyzji. To jest prawdziwy copywriting i tym cechuje się dobry tekst – prowadzi prosto do celu.

TWORZENIE TREŚCI

Istotą pracy copywritera jest takie stworzenie treści, by przyniosły one oczekiwany rezultat. Im wyższe są kompetencje copywriterów w tym zakresie, tym wyższe stawki za 1000 mogą oni ustalić. Teksty marketingowe są trudne i trzeba nieustannie się doszkalać, by tworzyć je w sposób skuteczny. Profesjonalna wiedza kosztuje i to jest to, za co płacisz. Mimo wyceny tekstów za znaki, to dobry copywriter wycenia tak naprawdę swoją wiedzę i zdolność do wygenerowania sprzedaży na Twojej stronie internetowej. Stawka za znaki to wygodna forma wyceny zlecenia dla klienta. Doświadczenie, wiedza i sprawność językowa są osią prawdziwego copywritingu, ale nie są mierzalne, stąd propozycja przyjęcia mierzalnej wartości.

Dobry content przynosić powinien różne owoce. Z jednej strony wyniesie Twoją stronę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, umocni Twoją pozycję na rynku i sprawi, że zaczną do Ciebie napływać zlecenie, a Twoje usługi będą wprost rozchwytywane. Tak zadziałają zarówno artykuły blogowe, jak i publikowane na stronie głównej.

W copywriterkich środowiskach coraz więcej też mówi się, że tekst powinien nieść też wartość dla użytkownika. I ja się z tym w pełni zgadzam! To dla Ciebie ma być sprzedaż i konwersja. Dla użytkownika ma być wartość, bo dzięki temu wróci po Twoje usługi i ponownie będzie składał zlecenia. Zyskasz wiernych i lojalnych klientów, bo z Twojego tekstu wynieśli wiedzę lub rozwiązanie problemu.

Czy cena copywritingu rośnie?

Oczywiście. W szumie informacyjnym coraz trudniej się przebić więc w przypadku usługi, jaką jest copywriting, cena za 1000 znaków będzie stale rosła. Jak się przed tym uchronić? Możesz u mnie zamówić swój tekst już dziś. Stawka będzie dzisiejsza, a zlecenie możemy zrealizować za trzy miesiące lub pół roku – wtedy, gdy tego będziesz potrzebować. Zamrozisz sobie stawkę i zyskasz. Mało tego, zamrozisz sobie też copywritera, bez obaw, że za te pół roku nie będzie dostępny. Jeżeli bowiem umawiamy się na realizację zlecenia z odroczonym terminem, to ja go sobie rezerwuję i nie ma możliwości, by ktoś również w tym czasie zajął moją uwagę.

Cennik copywritera – czy warto oszczędzać na copywritingu?

Chcesz mieć pewność, że masz dobrego copywritera na swoim pokładzie? Zacznij szukać z wyprzedzeniem. Wybierz dziś i nie martw się, że za kilka miesięcy nie będzie dostępny. Warto też wiedzieć, że copywriting nieustannie się zmienia. Algorytmy Google modyfikuje swoje oczekiwania, ale też potrzeby klientów są różne. Copywriter, który odpowie na potrzeby Twoje i Twoich klientów może wnieść Twoją firmę na zupełnie inny, wyższy poziom działania. Jeżeli chcesz, by artykuł na Twojej stronie sprzedawał przez całą dobę, chcesz zaskakiwać się wynikami finansowymi, to nie martw się, że dziś trochę Cię to kosztuje. To inwestycja. A ta zakłada zysk. Zobaczysz, że będzie z nawiązką.

Wybierz dobrze

Z uwagi na to, że naprawdę oddanego copywritera trudno znaleźć stawki tych sprawdzonych są coraz wyższe. Nie zrażaj się tym jednak. Raz wybrany copywriter, z którym świetnie się dogadasz, z każdego tekstu wyciśnie dla Ciebie maksymalne korzyści. Dlatego też nie patrz wyłącznie na cenę jego usług. Nie ona jest najważniejsza. Wszystkie stawki można zaakceptować, gdy się zwracają, gdy widać zaangażowanie u copywritera i jego zrozumienie dla grupy docelowej.

Sukces copywritingu to suma różnych czynników. To dobrze i starannie napisany artykuł, zrozumienie tematu i zrozumienie odbiorców. W cenę usługi wchodzi więc również czas, który Ty oszczędzasz.

Kontakt

W razie pytań o stawki lub innych wątpliwości (np. jaki tekst jest Ci potrzebny) zapraszam do kontaktu. Jesteś zainteresowany/zainteresowana współpracą, ale nie masz pewności, czy to dla Ciebie? Zostaw zapytanie za pośrednictwem Formularza Kontaktu lub drogą mailową: kontakt@sferacopywritera.pl

Nie szukaj copywriterów 🙂 Już znalazłeś 🙂

%d bloggers like this: