Jak wypromować lokal gastronomiczny. Skutecznie

Jak wypromować lokal gastronomiczny to pierwszy tekst w nowym cyklu pod wspólną nazwą “Sfera Promocji”. Będę w nich przedstawiać różnorodne pomysły na promowanie firm z różnorodnych branż. Na początek gastronomia.

Promowanie lokalu gastronomicznego nie jest łatwe. Skupię się na działaniach online i takich, które łączą online i offline. Jednak dla wyczerpania tematu, wspomnę też o działaniach niezbędnych do przeprowadzenia w samym lokalu.

Jak wypromować lokal gastronomiczny – od czego zacząć

Absolutną podstawą przy promowaniu lokalu gastronomicznego jest jego odpowiednie przygotowanie. Wystrój, menu i odpowiednia kadra to nawet więcej niż połowa sukcesu. Zaplanowanie doskonałej i dopracowanej w najdrobniejszym szczególne kampanii, nie przyniesie rezultatu, jeżeli klienci będą zniesmaczeni brzydkim i brudnym pomieszczeniem, niesmacznym jedzeniem, czy źle przygotowaną obsługą kelnerską.

promowanie restauracji

Zacząć więc należy od tego, by starannie zaprojektować doświadczenia użytkowników w samym lokalu. Raz, że pozwoli to utrzymać osiągnięte przez kampanię efekty, a dwa, że pomoże w samej promocji. Nie ma lepszej reklamy, jak polecenie przez zadowolonych klientów.

strategia promocji dla restauracji

Nazwa lokalu

Nazwa lokalu, to kolejny istotny element. Trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że promocja gastronomii jest niezwykle trudna. Tylko dobrze zaprojektowana strategia ma szansę przynieść oczekiwane rezultaty.

Nazwa powinna być jednocześnie prosta, odkrywcza i chwytliwa. Zbyt wydumane nazewnictwo nie zachęci do odwiedzin. “Pieprz i sól” czy “Pieprz i wanilia” to proste i całkiem trafne nazwy, ale niezwykle popularne i powszechne.

W restauracji, która odwołuje się do prostych przekąsek opartych na pieczywie może się sprawdzić nazwa “Pajda chleba” – każdy ją zapamięta i z pewnością każdy popatrzy na nią z sympatią i swego rodzaju czułością.

jak wypromować restaurację

Restauracja, która w dużej mierze opiera swoje menu na grzybach, może wykorzystać nazwę “Grzybobranie” – proste, a jakie trafne. Nazwa powinna być więc odniesieniem też do serwowanych posiłków.

Gdy te elementy są już przemyślane i dopracowane, można przejść do działań w sieci.

Promocja w sieci

Sama strona internetowa nie wystarczy. Oczywiście, dziś wielu klientów zaczyna od sprawdzenia lokalu w sieci, ale dominującym medium jest Facebook. Dlatego też warto iść od razu dwutorowo – strona www i profil na Facebooku.

Jedno i drugie miejsce powinno zawierać takie treści jak: aktualności, kontakt i menu. Jeżeli oferowane są jakieś dania dnia, to należy je na bieżąco aktualizować. Wielu klientów lubi takie rozwiązania, warto więc pójść w tym kierunku.

Profil w sieci

Profil w sieci powinien być starannie zaprojektowany, zaplanowany i prowadzony. Trzeba pamiętać, by reagować na KAŻDĄ opinię klientów. Za pozytywne trzeba dziękować, a negatywne należy wyjaśniać, ale bez wchodzenia w niepotrzebne dyskusje. Jeżeli klient nie jest zadowolony, to pytamy dlaczego i co możemy zrobić, by jego wrażenie się zmieniło. Jeżeli powie, co można zmienić, trzeba to wdrożyć i zaprosić go na ponowną wizytę, by mógł samodzielnie ocenić zmiany.

skuteczna promocja restauracji

Posty powinny być publikowane regularnie. Tak, by potencjalni klienci wiedzieli kiedy i czego mogą się spodziewać. Warto zamieszczać ciekawe relacje – np. ze szkoleń dla pracowników. Podnoszenie kwalifikacji, zawsze jest na plus. Można też publikować relacje z kuchni – jak przygotowywane są niektóre potrawy.

promocja lokalu gastronomicznego

Profil powinien być bogaty w ciekawe i artystyczne zdjęcia jedzenia. To trudne zadanie i powinien się nim zająć profesjonalny fotograf, który specjalizuje się w tego rodzaju fotografii. Apetycznie zaaranżowane zdjęcie pobudzi klientów do zamówienia danego dania. Trzeba jednak pamiętać, by to, co pojawia się na stoliku nie odbiegało od tego, co pojawia się w sieci.

jak wypromować lokal gastronomiczny

Na dzisiaj to tyle, w kolejnej odsłonie opowiem o tym, jak prowadzić różne profile społecznościowe dla tego samego lokalu, a w części trzeciej opowiem o ciekawych pomysłach na połączenie promocji online i offline. Podam konkretne pomysły i rozwiązania, które po delikatnym dopasowaniu można wykorzystać w swoim lokalu gastronomicznym.

Jeżeli macie jakieś pytania, coś Was szczególnie nurtuje lub oczekujecie w kolejnych tekstach odpowiedzi na konkretne pytania, to zapraszam do pozostawienia tych pytań w komentarzach. W kolejnych tekstach będę mogła się do nich odnieść, a zainteresowani otrzymają wyczerpujące odpowiedzi na nurtujące kwestie.

Nie chcesz czekać? Już dziś chcesz poznać sposoby na skuteczne promowanie restauracji? Szukasz kompleksowego opracowania? Mam coś dla Ciebie. To napisana przeze mnie książka, w której znajdziesz znacznie więcej, niż w opublikowanych tutaj artykułach. Sprawdź i daj znać!

Kliknij zdjęcie lub link (Jak wypromować restaurację) i już dziś rozpracuj socjale dla gastronomii.

1 thought on “Jak wypromować lokal gastronomiczny. Skutecznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: