Seo dla blogerów influencerów i marek osobistych

SEO dla blogerów influencerów i marek osobistych autorstwa Eweliny Podrez-Siamy to jedna z najlepszych książek o SEO (czyli angielskim akronimie SEO: search engine optimization), jaką kiedykolwiek czytałam. Nie dość, że napisana jest bardzo przyjaznym i przystępnym językiem, to zawiera całą masę wskazówek, które powodują, że od można od razu wdrożyć zdobytą wiedzę. To podręcznik, ale nie taki, jaki pamiętamy ze szkoły – nudny i dołujący. Masz wrażenie, że autorka prowadzi Cię za rękę. Do tego krok po kroku pomaga Ci pokonać SEO przeszkody i wzburzone fale pozycjonowania. Autorka przekazuje trudne zagadnienia w sposób prosty i zrozumiały. Książka jest dla każdego, kto pragnie zrozumieć tajniki seo. Ale, ale… bo robi mi się z tego laurka :). Na tym koniec pochwał, zobacz, co znajdziesz w tej książce, czego się dowiesz i czego możesz oczekiwać. 

SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych | Ewelina Podrez-Siama

Tytuł bardzo wiele sugeruje. To nie jest książka dla SEOwców, którzy na pozycjonowaniu i optymalizacji stron internetowych zjedli już zęby. To książka dla laików: blogerów, influencerów i marek osobistych. Innymi słowy, dla wszystkich tych, którym podstawy optymalizacji technicznej i optymalizacji treści są potrzebne dla realizowania swoich celów, ale nie są ich głównym zajęciem.

seo dla blogerów

Książka zapewnia nie tylko zrozumienie podstaw seo dla blogerów influencerów i marek osobistych, ale pokazuje też, jak to zrobić u siebie. Jakie informacje zbierać, jak je analizować i jak poprawiać wyniki, które nie są zadowalające.

Okazuje się bowiem, że możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Jeżeli jednak nie sprowadzisz do niego czytelników, to pies z kulawą nogą się nim nie zainteresuje. To samo dotyczy Twojej personalizowanej strony internetowej. 

Seo dla blogerów influencerów i marek osobistych – czego się z tej książki dowiesz

Książka została podzielona na pięć części, a te na mniejsze rozdziały. W części pierwszej poświęconej budowaniu marki osobistej w wyszukiwarce znajdziesz podstawowe informacje o tym, jakie działania podjąć, by zająć maksymalnie dużo miejsca w wyszukiwarce oraz jak monitorować to, co „internet o Tobie mówi”. 

Śledzenie wzmianek jest ważne. Pozwala Ci to szybko zareagować, gdyby ktoś Cię pomawiał, szkalował lub w jakiś inny sposób naruszał Twoje dobre imię i reputację. 

Rozdział poświęcony SEO bloga

W części drugiej zapoznasz się z podstawami SEO dla bloga i Twojej osobistej strony internetowej. Zobaczysz, co zrobić, by wypłynąć na szerokie wody. Jakie działania seo podjąć i co jest Ci potrzebne, by jak najwięcej osób mogło poznać Twojego bloga. Ta część jest niezwykle wartościowym źródłem wiedzy. Autorka omawia przydatne narzędzia i pokazuje, jak z nich korzystać, by osiągnąć sukces online. Omawia teorię seo jasno i zrozumiale. 

Wyjaśnia znaczenie seo, ale nie tylko. Pokazuje, jak prawidłowo dobierać słowa kluczowe dla witryny. Jak powinna wyglądać architektura bloga i zawartych w nim informacji, co pozytywnie przełoży się na całą Twoją stronę internetową. Ekspertka SEO omawia tu narzędzia do analizowania key words oraz najczęściej popełniane błędy. Krótko mówiąc – wszystko, co dotyczy doboru słów kluczowych. 

W tej samej części znajdziesz wskazówki, które dotyczą optymalizacji tekstów pisanych na strony internetowe. To szczególnie przydatna część dla osób prowadzących bloga. Dobrze zoptymalizowane teksty przyprowadzą bowiem nowych czytelników i być może wiernych fanów. Ta część będzie też ważna dla osób, które za pomocą bloga, chcą wzmocnić swoją markę online. I nie tylko zyskać nowych czytelników, ale przede wszystkim klientów. 

Działając ze wskazówkami, zrozumiesz, czym jest optymalizacja poszczególnych taksonomii pod kątem seo i wdrożysz to u siebie. 

Tutaj znajdziesz też podstawowe kwestie związane z optymalizacją techniczną. Okazuje się, że nie jest ona tak straszna, jak mogłoby się wydawać. Wymaga różnych rodzajów działań online, na stronie, ale nie oznacza to, że jest to coś, co Cię może przerosnąć. 

Autorka podkreśla też znaczenie regularnej pracy nad seo w dobie rosnącej konkurencji online i w dzisiejszym dynamicznym świecie online. To, że dziś zajmujesz topowe pozycje, nie oznacza to, że za miesiąc będzie tak samo. Przecież Twoja konkurencja również może skorzystać z narzędzi do doboru słów kluczowych, poprawić seo i „wygryźć” Cię z Twoich topów.

Wiadomości Google news i Google discover

To główny temat trzeciej części książki. Ewelina Podrze – Siana pokazuje, jak przy zainwestowaniu niewielkich środków można zdobyć naprawdę zaskakujące zasięgi i wejścia na stronę. Wszystko przy wykorzystaniu możliwości, jakie daje Google News czy zakładka Discover. 

Zwiększanie zasięgu i monetyzowanie bloga

Część czwarta to pokazanie praktycznych i wymiernych wartości z optymalizowania swojego bloga i wdrożenia strategii seo. Znajdziesz w niej opis narzędzi seo oraz wskazówki na stałe zwiększanie zasięgu bloga.

Proces optymalizacji stron może się bowiem przyczynić do tego, że otworzą się przed Tobą ciekawe możliwości zarabiania na blogu. Co więcej, pokazuje, że ten skomplikowany świat pozycjonowania online, jest tylko z pozoru taki skomplikowany. Umiejętność optymalizacji stron można wypracować, wytrenować, a potem wykorzystać dla własnych korzyści. Autorka pokazuje również, jak wiele korzyści można zyskać dzięki optymalizacji publikacji w mediach społecznościowych. Chodzi tu głównie o YouTube, który jest drugą po Google największą wyszukiwarką treści. Oznacza to, że zaznaczenie tam swojej obecności może być dla Ciebie bardzo opłacalne. 

SEO dla blogerów – Sekcja ekspercka

Część piąta to zbiór krótkich artykułów od różnych ekspertów. Dzielą się oni swoimi wskazówkami i radami, w temacie budowania widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Znajdziesz coś o budowaniu profilu linków, unikalnych opisach czy płatnych kampaniach Google Ads. 

Podsumowanie i moja opinia 

Książka odpowiada na pytania setek zainteresowanych tematem blogerów influencerów i marek osobistych 🙂 A tak poważnie: jest świetna na start, gdy nie chcesz inwestować jeszcze w specjalistę (lub nie możesz sobie na to pozwolić). Jest też doskonałym sposobem na zbudowanie sobie solidnych fundamentów w dziedzinie seo. 

Stanowi interesującą propozycję dla osób, które myślą o tym, by ich blog czy personalna strona stały się w przyszłości źródłem satysfakcjonujących dochodów. Autorka przedstawia teorię seo w prosty i zrozumiały sposób. Zachęca do wdrażania poszczególnych wskazówek zaraz po ich przeczytaniu, co pozwala na przełożenie teoretycznych informacji od razu na praktykę. Łatwiej wszystko zapamiętasz, a wdrożone zmiany zaczną już od razu pracować na lepsze efekty dla Ciebie. 

Ewelina Podrez-Siama pokazuje, jak budować adresy stron internetowych i podstron, by roboty wyszukiwarek internetowych przychylnie na nie spoglądały. Dziś SEO to trochę taki święty graal współczesnego internetu. A dzięki Ewelinie masz szansę go zdobyć. Ba! Skorzystają na tej książce również właściciele sklepów internetowych, choć nie są wymienieni, jako odbiorcy czy adresaci książki. Przekazane tajniki seo okazują się proste, zrozumiałe i nie takie skomplikowane, jak mogłoby się pierwotnie wydawać. 

Seo dla blogerów a książka dla każdego 🙂

Możesz nauczyć się analizowania tego, jak działa Twoja konkurencja online, jak przebiega konfiguracja pluginów seo i wielu wielu innych zagadnień. 

Moim zdaniem jest to książka obowiązkowa dla copywriterów, nawet jeżeli nie specjalizują się z dziedziny seo. Prostym działaniem mogą bowiem poprawić wyniki dla swoich klientów. W ogóle kwestia odkrycia tajemnic seo za pomocą darmowych materiałów w sieci to jest droga przez gęsty las. Trudno się w tym wszystkim połapać, nie wiadomo od czego zacząć i jak to wszystko ugryźć. Specjaliści też często używają języka, który dla początkujących jest kompletnie niezrozumiały. 

Autorka książki wyjaśnia, jak działa seo jasno i zrozumiale dla każdego. Dzięki niej podbicie wyszukiwarek internetowych staje się możliwe. A wskazówki z książki pomogą Ci również w rozwinięciu swoich działań w mediach społecznościowych. 

Seo dla blogerów influencerów i marek osobistych to książka, która podejmuje zagadnienia związane z różnymi rodzajami witryn internetowych, pomoże Ci w SEO oznaczającym optymalizację stron. Pokaże, jak bezpiecznie prowadzić sprzedaż artykułów sponsorowanych – opinie na temat tej sprzedaży są różne, a tu wszystkiego się dowiesz z argumentami na poparcie prezentowanych tez. 

Dzięki tej książce możesz umieszczać fascynujące treści na swoich stronach, a wykonana przez Ciebie optymalizacja stron internetowych zapewni Ci stały dopływ czytelników. 

Książkę znajdziesz na stronie Wydawnictwa. Poniżej zamieszczam link bezpośrednio do niej. Jest to link afiliacyjny. Jeżeli więc skorzystasz z niego i kupisz tę pozycję (a zachęcam do tego gorąco), zostanę skromnie za to nagrodzona 🙂

Seo dla blogerów, influencerów i marek osobistych <– Link do zakupu książki

Sfera Copywritera
Latest posts by Sfera Copywritera (see all)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *