Skuteczny marketing na Tik Toku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) | Mirosław Skwarek

Skuteczny marketing na tik toku. Tik tok zdobywa coraz większą popularność. Miejska legenda głosi, że jest to miejsce, w którym gromadzą się głównie młodzi ludzie – dzieci i nastolatki. Prawda jest jednak taka, że obok nich jest tam również coraz więcej młodych dorosłych, którzy szukają treści nieco bardziej ambitnych niż tańce do podkładu muzycznego. Dla firm to miejsce to ogromny potencjał. Dlaczego? Konkurencja jest ciągle mała, łatwiej się przebić, algorytm tiktoka jest ciągle przyjazny dla nowych twórców, a do tego… można „wychować” sobie przyszłych klientów. Same zalety. Szczególnie, że z tiktoka korzystają coraz szersze grupy młodych dorosłych. 

Te plusy i możliwości dostrzegł również Mirosław Skwarek, który w swojej książce: „Skuteczny marketing na tiktoku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc albo szybciej” zachęca do założenia swojego konta w tym portalu i rozpoczęcia własnych działań marketingowych. 

Przyjrzyjmy się temu, czy ta platforma jest faktycznie tak wartościowa i co zrobić, zdaniem autora, by rzeczywiście tam wypłynąć. 

Skuteczny marketing na tiktoku – słowo wstępne

Tik tok to platforma społecznościowa, która pozwala na przekazywanie własnych myśli, poglądów, spostrzeżeń za pośrednictwem krótkich materiałów wideo. Główną funkcjonalnością tiktoka jest możliwość nagrywania i publikowania krótkich filmików. Algorytm platformy ciągle uczy się zachowań użytkowników, ale pewne obserwacje już ma i to powoduje, że można go wykorzystać do zbudowania własnej popularności. 

Skoro już mowa o algorytmie, to jak na ten moment jeszcze nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc stosunkowo (ale też nie bezwarunkowo) łatwo jest pozyskać tysiące obserwatorów w miesiąc albo szybciej, ale (tu właśnie jest ten warunek!) strzelając się w trend lub upodobania odbiorców. Lepiej też się spieszyć i działać teraz, póki można jeszcze sprawić, by algorytm tiktoka stał się Twoim sprzymierzeńcem. 

Przede wszystkim tik tokowi zależy na tym, by zarejestrowani użytkownicy spędzali tam jak najwięcej czasu. Dlatego algorytm tiktoka promuje te treści, które łapią uwagę i utrzymują zainteresowanie. Jeżeli stworzysz taki właśnie filmik, to uwierz mi, że algorytm będzie go podrzucał innym, potencjalnie zainteresowanym danym tematem. Zrobi to właśnie po to, by utrzymać aktywność użytkowników w aplikacji. 

Tik tok – jak publikować, by zostać królem tiktoka

Publikowanie na Tiktoku jest bardzo proste. Nagrywasz film, dodajesz dźwięk i klikasz „publikuj”. To w takiej podstawowej wersji. Tak naprawdę samo przygotowanie filmiku to cała masa możliwości. Choć wielu zachęca do działania spontanicznego „szybko uruchom swój smartfon i zacznij nagrywać”. Jeżeli jednak chcesz faktycznie zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc albo szybciej 😉 to nad tym materiałem musisz trochę popracować. 

Z uwagi na to, przed nagraniem pierwszego filmiku zapoznaj się dostępnymi opcjami. Na tiktoku znajduje się ukryte studio filmowe, które obsłużysz praktycznie za pomocą swojego kciuka. Możesz tam zmontować filmik, dopasować do niego okładkę, prowadzić edycję filmików i montować dźwięk. Ba! Niektóre zmiany w Twojej produkcji możesz wprowadzać nawet po opublikowaniu nowego filmiku. Jeżeli chodzi o nagrywanie filmików, to możesz to zrobić z poziomu aplikacji lub za pomocą kamery swojego telefonu. Z tego, co wiadomo, jak działa algorytm tik toka, to nie ucina on zasięgów za montowanie poza jego środowiskiem. Mało tego, współpracuje z aplikacją capcut i dodatkowo promuje filmy tam zmontowane. 

Zanim jednak zaczniesz nagrywanie filmików musisz zapoznać się z pewnymi informacjami o specyfice platformy, jej użytkowników i ich oczekiwaniach. Dowiesz się dzięki temu, czy może ich zainteresować dany temat. Zrób to zanim klikniesz publikuj. 

Jeżeli dobrze się przygotujesz do swoich publikacji to akurat na tik toku masz możliwość dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Niektóre filmiki angażują bowiem nawet miliony odbiorców, więc okazuje się, że można zdobyć miliony wyświetleń. 

Skuteczny marketing na tiktoku – jak to osiągnąć?

Żeby Twoja obecność na Tik toku przyniosła Ci wymierne korzyści musisz wiedzieć, w jaki sposób działać, czyli jednak troszkę zrozumieć te sekrety algorytmu tiktoka. Zgromadzeni na platformie odbiorcy lubią, gdy filmy są konkretne, krótkie i wartościowe. Jednak to, co jest ich wartością, to zależy od Twojej grupy docelowej. Dla jednych wartościowe filmiki to takie, które zapewniają im rozrywkę, można się pośmiać czy po prostu odprężyć. Dla innych będą to treść motywujące, inspirujące do działania. Jeszcze inni docenią tutoriale czy wskazówki w stylu „jak coś zrobić”. 

Bez względu jednak na to, czego szuka Twoja grupa docelowa, wszystkich odbiorców łączy jedno: oczekują filmów ciekawych, atrakcyjnych i dynamicznych. Jeżeli więc chcesz zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów (w miesiąc albo szybciej) musisz zapewnić im format, który będą konsumowali z przyjemnością i który algorytm tik toka polubi i wypromuje. 

Zanim się tego nauczysz, pewnie kilka Twoich filmików będzie nieudanych. Jednak najważniejsze to próbować, uczyć się, nie zrażać się niepowodzeniami i wyciągać wnioski z popełnianych błędów. Warto nagrać testowy filmik, by zobaczyć w ogóle jak działa takie studio tiktoka. 

Mirosław Skwarek w swojej książce „Skuteczny marketing na tiktoku” bardzo szczegółowo omawia cały interfejs aplikacji i wyjaśnia, krok po kroku, działanie poszczególnych przycisków. Dzięki temu możesz zacząć nagrywanie filmików bez niepotrzebnego tracenia czasu na zapoznawanie się ze wszystkim i odkrywanie funkcji przycisków. 

Jak wybrać temat tiktoka i co publikować – skuteczny marketing na tik toku

Istotnym elementem dodawania filmików jest przygotowanie ich na temat, który przyciągnie zainteresowanych. 

Jeden z pomysłów, o którym autor książki opowiada, polega na jednominutowym nagraniu tipów znalezionych w sieci. Jeżeli trafisz na ciekawy temat z Twojej branży, ale jest on omówiony bardzo obszernie, możesz go streścić swojej społeczności na tik toku. Oczywiście, elegancko będzie, jeżeli wspomnisz źródło, z którego czerpiesz podawane informacje. W przeciwnym razie jest to mało etyczne zagranie. 

Skoro mowa już o streszczeniu. Ciekawą opcją jest też streszczanie wiralowych filmów wideo. Społeczność na tik toku, tak jak i na każdej innej platformie społecznościowej, może przejawiać FOMO, czyli lęk przed przegapieniem informacji (Fear Of Missing Out).

W takiej sytuacji ktoś, kto faktycznie przegapi wiralowe filmiki (jak to w ogóle możliwe?!), będzie Ci wdzięczny za takie streszczenie. Uzupełni swoją wiedzę i zaspokoi swoje FOMO. 

Innym pomysłem podsuniętym przez autora jest przeglądanie twittera. Wybierasz najciekawsze i najgorętsze dyskusje i podsumowujesz je w swoim materiale. Proste. Skuteczne. Czego chcieć więcej? Skoro już mowa o inspirowaniu się innymi platformami, to innym pomysłem autora jest przeglądanie facebooka. Można to zrobić nawet w taki sposób, że ekran Facebooka staje się tłem, a Ty, jako komentator na tym tle się pojawiasz. 

Oczywiście możesz też nagrywać serie praktycznych porad, tipów czy komentarzy w temacie branży, w której działasz. 

Nie mam pewności, czy ujawnianie prywatnych szczegółów ze swojego życia jest czymś, co powinno być na tik toku publikowane. Znaczy mam! Tylko jakoś tak delikatnie to napisałam 🙂 

Skuteczny marketing na tiktoku – co jeszcze warto wiedzieć?

Powiesz szczerze. Książka nie jest grupa ani duża. Ale za to bardzo, bardzo treściwa. W tym maleńkim formacie zgromadzona została wiedza i doświadczenie autora i praktycznie każdy fragment jest wartościowy. To powoduje, że w jednym blogowym artykule jest mi niezmiernie trudno ją omówić i podsumować :).

Dlatego w tej części tekstu podam Ci jeszcze kilka ciekawych informacji na zasadzie luźnych pomysłów, inspiracji i wskazówek. 

Mirosław Skwarek podaje w swojej książce również gotowy schemat live’a sprzedażowego, którego możesz poprowadzić na tikotoku. Dlatego też każdy, kto chce sprzedawać za pośrednictwem krótkich materiałów wideo – powinien się z tą książką zapoznać. 

Skuteczny marketing na tik toku – Błędy popełniane na tik toku

Jak wspomniałam wcześniej, przed rozpoczęciem własnej aktywności, warto zrozumieć działanie tik toka. Dzięki temu unikniesz popełniania błędów i uchronisz się przed niepotrzebną stratą czasu. 

A propos błędów. Mirosław Skwarek w swojej książce omawia cztery głupie błędy początkujących twórców. Wśród nich wskazuje na filmy bez dynamiki, brak zdolności twórców do utrzymania uwagi odbiorców, przerost ego twórcy i sztywne podejście do nagrań. Naturalnie – nie ogranicza się do ich pokazania, ale podpowiada też, jak się przed nimi uchronić. 

Dzięki temu masz szansę się nauczyć umiejętnie pobudzać uwagę, zainteresowanie i emocje odbiorców. A to już naprawdę prosta droga, by porwać za sobą tysiące obserwatorów.

Miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów

Jeżeli chcesz faktycznie wyprodukować pierwszy wiralowy filmik musisz wybrać wiralowy temat ze swojej niszy, najlepiej taki, w którym pojawi się kilka praktycznych porad, nagrać dynamiczne wideo i skondensować przekaz. W ten sposób masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców. 

Skuteczny marketing na tik toku – Zasięg filmiku

Niewątpliwie zaletą książki jest również to, że autor tłumaczy, jak budować zasięg filmiku, co na niego wpływa i jak generować zaangażowanie. Pokazuje też, jak muzyka w filmiku wpływa na jego popularność. Nie bez znaczenia jest też okładka. Filmik w profilu nie jest wyświetlany – pojawia się tylko jego okładka. 

Skuteczny marketing na tiktoku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc albo szybciej – recenzja

Ok, to czas na krótkie podsumowanie z mojej strony. 

Miliony odbiorców – który z twórców nie marzy o takim wyniku? Tak, wiem. Są tacy, którzy twierdzą, że wcale im na tym nie zależy. No niech twierdzą. Wiadomo jednak, że każdy, kto działa w mediach społecznościowych po to, by zmonetynować swoją wiedzę, oświadczenie, usługi, produkty chce, by grono odbiorców było jak największe. 

Obecnie, tik tok daje największe szanse na zrealizowanie tej wizji. Po prostu jest tam jeszcze najmniejszy tłok i najmniejsza konkurencja. Podczas gdy inni twórcy nie widzą dla siebie miejsca na tik toku, Ty możesz się tam już spokojnie umościć. 

Platforma daje możliwość nagrywania krótkich filmików i publikowania transmisji live. Dzięki temu możesz pokazać siebie, swoją działalność i zacząć pierwsze działania w kierunku sprzedawania na tik toku. 

A w omawianej tu przeze mnie książce znajdziecie zagadnienia odnośnie do zakładania własnego profilu, nagrywania filmów, live, ich promowania i planowania. Autor podpowiada, co się najlepiej sprzedaje, pokazuje, skąd czerpać pomysły na tematy i jak montować filmy, by przyciągały uwagę. 

Po przeczytaniu książki można czuć się w pełni przygotowanym do działania na platformie. Ba! Uważam, że wiele z podpowiedzi można spokojnie przenieść na Instagrama, który w pewnym stopniu kopiuje tiktoka. 

Praktyczny wymiar książki

Czy dzięki książce uda Ci się zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów? Nie wiem. Na razie przymierzam się do wystartowania na tik toku, więc nie ocenię tego, czy porady są faktycznie efektywne. Mają sens, są logicznie uargumentowane i odnoszą się do wiedzy marketingowej. Jest więc duża szansa, że faktycznie przyczynią się do sukcesu.

Czy po przeczytaniu książki można zacząć działać? Oczywiście! Nie planowałam wchodzenia na tik toka, a po lekturze ściągnęłam sobie apkę i naprawdę dojrzewam do pierwszej publikacji filmiku. 🙂 Autor tłumaczy i motywuje, więc jeżeli wahasz się ze swoim startem na platformie – to książka pomoże Ci w podjęciu decyzji na tak. 

Autor pokazuje, że nakręcić film promocyjny nie jest trudno i w zasadzie można się tym świetnie bawić. Praktycznie co kilka stron powtarza, by nagrać filmik. Zachęca, by się nie obawiać i po prostu zacząć działać (wrzuć filmik).

Książka napisana jest bardzo prostym i przyjemnym językiem. Autor podaje wiele przykładów i screenów z własnej aktywności na tik toku. Uwiarygodnia swoje tezy własnymi osiągnięciami. Dzieli się doświadczeniami, wynikami własnych eksperymentów i obserwacji. Wszystko to sprawia, że książka ma ogromną wartość praktyczną. Jest nie tyle teoretycznym omówieniem możliwości platformy, jaką jest tik tok, ale praktycznym przewodnikiem. Uchroni Cię przed błędami i pomoże zacząć z górnego C – bez błądzenia we mgle, prób i nieudanych zagrań. Od razu możesz zacząć działać z bagażem wiedzy i potknięć, których samemu nie musisz gromadzić ani doświadczać. Świetny start!

Współpraca recenzencką

Sfera Copywritera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *