Skuteczny nagłówek – legenda głosi, że przyciąga internautów i nie pozwala przejść obok siebie obojętnie. Czy to święty Graal copywritingu? Na pewno jeden z kilku. Czy faktycznie istnieje, czy to tylko legenda?
Dawno, dawno temu pewien copyguru powiedział, że bez dobrego nagłówka nie masz nic. Ten magiczny, skuteczny nagłówek to brama do Twojego sukcesu i krainy wiecznej copyszczęśliwości.
Jak go zdobyć? Głowią się nad tym tęgie copywriterskie głowy. Jak do niego dotrzeć? Może potrzebna jest do tego specjalna drużyna? Może trzeba powołać jakiś niezwykły zespół, który pozwoli zdobyć ten upragniony cel: skuteczny nagłówek, który działa na każdego!
Drużyna nagłówka
Tak oto zebrała się Drużyna Nagłówka. W wyprawie po Skuteczny Nagłówek wzięli udział:
- Krasnolud Kreatywek;
- Elf Lotna Myśl;
- Książę Merytoryk;
- Hobbit Zaczepka;
- Czarodziej Mądry Krytyk Weryfikator.
Wspólnie wybrali się na pełną przygód, niebezpieczeństw i pułapek wędrówkę. Po drodze wielokrotnie ich drużyna była wystawiana na poważne próby. Musieli nauczyć się współpracy, współdziałania i wzajemnego wspierania. Nie wiedzieli jeszcze, że tylko razem mogą odkryć ów magiczny Skuteczny Nagłówek. Na początku drogi każdy z nich myślał, że to jego rola jest dominująca.
Krasnolud Kreatywek uważał, że im bardziej będzie pomysłowy, tym szybciej dotrą do celu.
Elf Lotna Myśl uważał, że tylko w locie mogą coś osiągnąć, a wędrując wyżynami dotrą dalej i szybciej.
Książę Merytoryk twierdził, że tylko treść się liczy. Zbierał wiedzę, fakty i dane, nie patrząc na to, jak potem o nich opowiadał.
Hobbit Zaczepka uważał, że liczy się wyłącznie pierwsze wrażenie. Dlatego każde pierwsze zdanie formułował z rozmysłem. Potem paplał bez ładu i składu. Podobnie było z jego działaniami. Przemyślał pierwszy krok, reszta to był chaos.
Czarodziej Mądry Krytyk Weryfikator zaś milczał. Nie wchodził w dyskusje. Był dobrym duchem tej wyprawy i uważał, że dopóki jej uczestnicy sami czegoś nie zrozumieją, on nie będzie ich na siłę nauczał.
Skuteczny Nagłówek – pułapki
W drodze po Skuteczny Nagłówek nasza drużyna nagłówka przeżyła kilka przygód. Wszystko dlatego, że każdy z jej członków uważał siebie za najważniejszego, a własne zdanie za najsłuszniejsze. I tak, Krasnolud Kreatywności wraz z Elfem Lotną myślą dwa razy wyprowadzili wszystkich na Bagna Clickbaitów.
Każdy z nich bowiem twierdził, że pomysłowość i właśnie lotność to najbardziej przydatne cechy, które doprowadzą wszystkich do Nagłówka. I tak Krasnolud wyprowadził drużynę w pole idąc skrótami (gdzie nadrobili cały dzień drogi). Zaś Elf wybrał tak wąską ścieżkę, wzdłuż zbocza górskiego, że pospadali (zlecieli lotnie 😉 ) z niego wprost na miękkie bagna, z których jednak trudno się było wydostać.
Książę Merytoryk, badając wszystkie dane i fakty wyprowadził drużynę do Przeklętego Lasu Wiedzy. Tam błąkali się w nieporozumieniu, ponieważ każdy nagle przestał się dogadywać z pozostałymi, a nagle zaczął mówić tak, jakby wszyscy na wskroś znali jego życie, doświadczenia i mieli jego wiedzę we własnych głowach. Wiedzieli, że w Lesie spadła na nich Klątwa Wiedzy i nic dobrego z tego nie wyniknie. Jak najszybciej musieli opuścić to miejsce.
Hobbit zaczepka też nie pozostał bez „zasług”. To dzięki niemu dotarli na Pustkowie Kwantyfikatorów, gdzie Wszyscy i Nikt spędzają swoje Zawsze i Nigdy. Trudno się było wydostać. Wszędzie bowiem stały trudne do pokonania potwory Kwantyki. Jeden miał na imię Zawsze, drugi Nigdy, trzeci Wszyscy, a czwarty Nikt.
Tylko Czarodziej Mądry Krytyk Weryfikator ani razu nie naciskał na drużynę, by zrobiła coś pod jego dyktando. Jego jedyną aktywnością było ciągłe zadawanie pytań. Czy na pewno? Czy to właściwa droga? Czy rzeczywiście tak jest? Czy na pewno „zawsze”? A czy na pewno „nigdy”?
To właśnie dzięki tym pytaniom drużyna pokonała Kwantyki. Jej członkowie uświadomili sobie, że Zawsze i Nigdy nie istnieją i nagle Kwantyki zaczęły znikać.
Wreszcie, gdy każdy z członków drużyny przemyślał podróż i przemyślał przeżyte przygody i doszedł do wniosku, że doszli tak daleko dzięki współpracy, dotarli na Łąkę Spójności.
Skuteczny Nagłówek i wielkie odkrycie
Tam właśnie czekał na nich Skuteczny Nagłówek. Czekał na samym środku Łąki Spójności. Był jak nagroda za trudy podróży. Jak wynagrodzenie i pochwała, za lekcję, którą przeszli.
Zrozumieli, że łączy on w sobie wszystkie ich najcenniejsze cechy. Kreatywność Krasnoluda, lotność Elfa, wiedzę Merytoryka i zaczepność Hobbita. Wiedzieli też, że jego wygląd, blask i skuteczność powstają dzięki działaniu Czarodzieja Mądrego Krytyka Weryfikatora, który często zadaje pytania i sprawdza, czy to rzeczywiście tak jest jak mówią członkowie drużny i czy to rzeczywiście działa.
Jednak, gdy tylko wszyscy razem sięgnęli po Skuteczny Nagłówek odkryli, że tak naprawdę to nie on był celem ich podróży.
Ale tę lekcję mieli dopiero zdobyć…
- Jak stworzyć hasło reklamowe, które zapada w pamięć – praktyczne porady - 31 października 2024
- Copywriting w social mediach: jak tworzyć treści, które generują zaangażowanie - 29 października 2024
- Jak pisać nagłówki, które przyciągają uwagę – sprawdzone formuły i przykłady - 24 października 2024