Analiza SWOT – Strenght

Kilka tygodni temu pisałam o analizie SWOT, jako podstawie do stworzenia skutecznej strategii rozwoju przedsiębiorstwa lub marki. Ogólne omówienie narzędzia to z pewnością dobry punkt wyjścia do tego, by zacząć z niego skorzystać. Dla zainteresowanych przygotowałam jednak szczegółową analizę, jego poszczególnych elementów. Dziś Strenght, czyli mocne strony.

Analiza SWOT – mocne strony

Mocne strony można rozpatrywać pod różnymi kontami. O jednym trzeba tylko pamiętać: muszą to być wewnętrzne zalety czy pozytywne aspekty firmy.

Trzeba uważać, by nie pomylić mocnych stron z szansami. I tak, brak lokalnej konkurencji nie jest mocną stroną firmy, to szansa. Natomiast wyjątkowa, specjalistyczna wiedza Twoich pracowników, to już mocna strona.

Strenght – kategorie

Dla ułatwienia prowadzenia analizy podsyłam Ci poniżej kategorie, w których możesz analizować swoje przedsiębiorstwo lub swoją markę. Z każdej kategorii spróbuj wybrać kilka cech, które do Ciebie pasują. W ten sposób uzupełnisz tę rubrykę w sposób wyczerpujący i pełny.

Kategorie, w których Twoja marka/firma może być silna:

  • wiedza Twoja i Twoich pracowników;
  • umiejętności Twoje i Twoich pracowników;
  • struktura pracownicza (rotacja, system utrzymania, lojalność pracownicza);
  • logistyka;
  • produkcja;
  • technologia;
  • badania i rozwój (pod względem rozwoju usług lub produktów);
  • sprzedaż;
  • obsługa klienta;
  • finanse firmy;
  • rozwój firmy (pod względem ekspansji);
  • zarządzanie.

Jak widać, aspektów, w których należałoby analizować swoją firmę jest wiele.

Im więcej czasu poświęcisz na tę analizę i im dokładniej ją wykonasz, tym więcej wartościowych informacji uzyskasz. Pozwolą Ci one na opracowanie skutecznej strategii, która opiera się na wykorzystaniu mocnych stron.

Strategia Strenght

Strategia oparta na mocnych stronach to tylko pierwszy etap tworzenia skutecznej i efektywnej strategii. Pamiętaj, że należy ją zintegrować ze strategią słabych stron, zagrożeń i szans, ale o tym, później.

Strategia strenght powinna zakładać maksymalizowanie i rozwijanie mocnych stron oraz ich wykorzystanie dla budowania jeszcze większego potencjału przedsiębiorstwa. To doskonały sposób na zbudowanie solidnej bazy, podstawy, która pozwoli wszechstronnie rozwinąć firmę.

Zastanów się, jak wykorzystasz ten potencjał? Co zrobisz, by zaczął na Ciebie i dla Ciebie pracować? Co zrobić, by ten potencjał zaczął przynosić zyski finansowe lub wizerunkowe? To pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć. Jeżeli masz z tym problem, zapraszam na konsultacje. Możesz się zgłosić za pośrednictwem maila: kontakt@www.sferacopywritera.pl lub formularza kontaktowego.

Jeżeli wiesz, jak wykorzystać uzyskane dane, brawo! To doskonały pierwszy krok.

A jakie są silne strony Twojej marki/firmy? Podziel się nimi w komentarzu. Może Twoje odkrycie zainspiruje innych czytelników, a przy okazji Ty możesz pokazać, czym się wyróżniasz na rynku. Zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: