Media społecznościowe to „wynalazek” epoki internetu. Dziś kiedy niemal w każdym zakątku globu można korzystać z dostępu do sieci, zapewnienie sobie rozrywki jest to bardzo proste. Rozrywka to jedno, ale jeszcze ważniejsze jest to, jak łatwo można dziś dotrzeć z przekazem do setek milionów osób. Ta niewątpliwa zaleta dotyczy również promowania. Instagram jako jeden z dominujących portali internetowych, może być samonapędzającą się maszyną promocyjną. To, że bez promocji w internecie niewiele się osiągnie, wie już nie tylko marketingowiec, ale każdy, kto ma coś do zaoferowania. Jak to zrobić za pomocą Instagrama?

Lajk podstawą budowania pozycji profilu na Instagramie
Można przyjąć, że lajk jest podstawową monetą, którą użytkownicy płacą publikującemu posty na Instagramie. Jeśli proponowany przekaz trafia do gustu odbiorców, oznaczają go oni znacznikiem, jakim jest lajk. Im więcej like na instagramie (lajków), tym szybciej rośnie popularność profilu. To najprostsze z możliwych wyjaśnienie, czym jest lajk oraz jakie ma on znaczenie dla osób budujących swoje konto na Instagramie. Wydaje się to bardzo proste, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że społeczność Instagrama to ponad miliard użytkowników. A jednak sprawa nie wygląda tak prosto, potrzebne jest podjęcie kilku bardzo ważnych działań.
Co ciekawe wielu użytkowników ma problem z pisownią lajka. Lajk, layk, like? Całe szczęście są strony podpowiadające jak poprawnie napisać słowo lajk.
Co ważnego należy zrobić rejestrując konto na Instagramie?
Technicznie założenie konta na Instagramie to bardzo prosta sprawa. Należy jednak mieć świadomość, po co zakładane jest konto. Jeśli za pomocą medium społecznościowego, jakim jest Instagram, promowane ma być konto i to, co na nim będzie zamieszczane, warto całą sprawę dobrze przemyśleć i ułożyć plan działania. Układając plan działania, powinno się zwrócić szczególną uwagę, do jakiej grupy odbiorców ma docierać przekaz zamieszczany w formie postów na profilu. Pomocnym narzędziem będzie targetowanie odbiorców.
Target – to nic innego jak kierowanie przekazu do konkretnej grupy odbiorców. Target w odniesieniu do grupy odbiorców można jeszcze dalej dzielić i uściślać:
– Target geograficzny – jeśli właściciel konta instagramowego jest Polakiem i w większości jego przekaz kierowany będzie do polskiego odbiorcy, warto określić i uściślić odbiorców do całej Polski lub do określonego regionu, województwa, miasta, dzielnicy itp. Dzięki takiemu ustawieniu konta pozyskiwanie lajków będzie łatwiejsze i szybsze. W przypadku budowania zasięgów zagranicznych konto powinno być skierowane według podanego wcześniej schematu w odniesieniu do innych państw czy kontynentów.
– Targetowanie według zainteresowań – w przypadku promowania konta w odniesieniu konkretnej grupy odbiorców sklasyfikowanej według zainteresowań można konta targetować np. do miłośników jazdy konnej, majsterkowiczów, kolekcjonerów, modelarzy itp.
– Targetowanie według wieku – mając ofertę skierowaną tylko do młodzieży w określonym wieku, można również to odpowiednio ustawić. Podobnie z pozostałymi grupami wiekowymi
To tylko wybrane sposoby kierowania treści publikowanych na Instagramie, które teoretycznie zawężają grupę odbiorców, ale sprawiają możliwość przyciągnięcia bardzo oddanych followersów. Mając taką grupę osiągnięcie sukcesu, który z biegiem czasu można zamienić na pozyskanie dobrych klientów, jest bardzo realne.
Inne dostępne metody pozyskiwania lajków
W internecie działa wiele firm świadczących usługi prowadzenia czy wspomagające prowadzenia kont na Instagramie. Oferta skierowana jest głównie do osób mających aktywne konta, ale nie mogących poświęcić zbyt dużo czasu na systematyczną obsługę konta. Pomocny może tu być serwis Tanielajki.pl. Jest to firma świadcząca między innymi usługi wspierające prowadzenie konta. W ofercie znajdują się pakiety zawierające reakcje w postaci lajków. Tanielajki opinie ma bardzo dobre, ponieważ jest prężną i dobrze postrzeganą firmą na polskim rynku. Zakupione pakiety zawierają reakcje pochodzące od aktywnych, realnych użytkowników Instagrama.
Zakup pakietów lajków jest bardzo dobrym rozwiązaniem zwłaszcza w początkowym okresie budowaniu pozycji konta. Wielu obecnych instagramowych celebrytów w początkach swojej drogi, korzystało z pomocy w/w serwisu.
- Jak mierzyć skuteczność content marketingu w erze AI – 8 wskazówek - 13 maja 2025
- Biblia webwritingu – Darek Puzyrkiewicz - 7 maja 2025
- Etyka w copywritingu – jak pisać perswazyjnie i bez manipulacji - 6 maja 2025