Strona sprzedażowa – dlaczego lepiej zlecić ją copywriterowi, niż pisać samodzielnie?

Jako przedsiębiorcy jesteśmy przyzwyczajeni, że wszystko musimy robić samodzielnie. Zaczynamy od stworzenia znakomitego produktu, ale później trzeba go jeszcze zareklamować go i sprzedać, a najlepiej dodatkowo ogarnąć księgowość i budować przyjacielską relację z klientem. Te zadania poboczne zajmują mnóstwo czasu. I nie zawsze opłaca się robić je samodzielnie.

strona sprzedażowa

Twórcy kursów i właściciele biznesów online marnują godziny, żeby stworzyć stronę sprzedażową. Nawet jeśli w całym procesie posługują się ChatemGPT, to i tak muszą dopieścić każdy mały tekścik, poświęcając mu wolne wieczory. Zapominają, że copywriter sprzedażowy zrobi to szybciej, a wskaźnik konwersji będzie o niebo lepszy, co wpłynie na wyższą sprzedaż produktu.

Nikt tego nie liczy – skuteczną stronę sprzedażową tworzy się długo

Ile czasu potrzeba na napisanie strony sprzedażowej, jeśli nie robisz tego na co dzień? Gdyby policzyć to uczciwie, mogłoby wyjść nawet 15 godzin. Sam research konkurencji zajmuje 3 do 4 godzin, a później trzeba zaplanować logiczną strukturę, napisać pierwszą wersję, odpowiednio ją sformatować, wprowadzić poprawki i formularz zamówienia itd.

Przy założeniu, że Twoja stawka godzinowa to 150 zł (a pewnie jest wyższa), samodzielne pisanie kosztuje Cię nawet 2250 zł. Copywriter zazwyczaj policzy za takie zadanie mniej, a na dodatek zrobi to lepiej, ponieważ wie, co działa na potencjalnych klientów. A Ty odzyskasz czas i będziesz mógł się zająć tym, co wymaga Twojej bezpośredniej obecności, bez rozmyślania o Twojej stronie sprzedażowej.

Dlaczego copywriter napisze lepszy landing page? Klątwa wiedzy a treści sprzedażowe

Kiedy tworzysz coś, z czym jesteś emocjonalnie związany, zakochujesz się w cechach Twojego produktu, kursie, usłudze, a nie w korzyściach, jakie dajesz klientowi. Zbytnie przywiązanie do własnego dzieła sprawia, że nie potrafisz złapać dystansu. Niby możesz dowolnie modyfikować treść, ale wygląd strony dyktuje Ci serce, nie rozum.

Nazywamy to klątwą wiedzy – nie potrafisz już spojrzeć na swój produkt oczami kogoś, kto widzi go po raz pierwszy. Piszesz z pozycji eksperta, który nie pamięta, jak to jest być początkującym.

A kto widzi Twój produkt po raz pierwszy? Twoi klienci. I to do ich wyobraźni (i rozsądku) mają przemówić teksty sprzedażowe.

Copywriterzy widzą Twój produkt tak, jak widzi go klient – z dystansem pozwalającym dostrzec to, co ma znaczenie dla kupującego.

Zasady pisania konwertującej strony sprzedażowej

Dobra strona sprzedażowa nie musi być napisana lekkim piórem, ale musi być napisana zgodnie z ekonomią behawioralną i technikami sprzedaży. Copywriter, który wie, jak napisać skuteczny landing page, doskonale je zna i bez problemu posługuje się sprawdzonymi formułami marketingowymi, np. PAS czy AIDA.

Samodzielnie napisane treści sprzedażowe nie zawsze są najbardziej skuteczne. Wynika to m.in. z tych błędów:

  1. Skupienie na sobie zamiast na kliencie – „Jestem ekspertem od 10 lat”. Ja, moje, dla mnie;
  2. Za dużo profesjonalnego żargonu;
  3. Brak jasnej ścieżki konwersji, czyli zbyt wiele opcji naraz (newsletter, produkt, linki przekierowujące dalej);
  4. Nieadresowanie wątpliwości grupy docelowej;
  5. Chaotyczna struktura tekstu, czyli wymieniane na chybił trafił korzyści oferty.

Dla Ciebie Twój tekst jest jasny, bo znasz swój kurs online, e-book lub usługę na wylot. Nie zauważasz tych błędów, ale klient je zauważa i czuje się zagubiony.

Jak stworzyć stronę sprzedażową? Doświadczenie ma znaczenie

Twój pierwszy landing page prawdopodobnie będzie kiepski. I to nie dlatego, że jesteś kiepskim pisarzem – możesz być świetnym – ale dlatego, że pisanie sprzedażowe to osobna dyscyplina z własnymi regułami, które musisz odkryć metodą prób i błędów. To nie jest takie proste: wybierz szablon, coś tam naskrob, opublikuj. W cały proces wchodzi więcej elementów.

Doświadczony copywriter widzi stronę sprzedażową jako całość, nie zbiór akapitów. Wie, w którym momencie klient ma wątpliwości i potrafi je rozwiać, zanim się nawarstwią. A na dodatek potrafi tak zaprojektować przepływ tekstu, żeby doprowadził go do podjęcia decyzji.

Ty też możesz się tego wszystkiego nauczyć. Ale zanim to zrobisz, zadaj sobie pytanie, czy chcesz poświęcić 2-3 lata na eksperymentowanie, czy wolisz zapłacić komuś, kto od razu stworzy konwertującą stronę sprzedażową?

Jeśli Twój biznes zależy od skutecznej sprzedaży online (a prawie każdy biznes od tego zależy) copywriting sprzedażowy będzie opłacalną inwestycją w Twój biznes.

          
Sfera Copywritera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *