Strony internetowe to doskonałe narzędzie sprzedażowe, pod warunkiem, że są opracowane w odpowiedni sposób. Nie wystarczy „wyklinanie” darmowego szablonu i już. Strona www powinna być responsywna (pasująca do urządzeń mobilnych), nowoczesna i wypełniona treściami sprzedażowymi. Tylko taka przyniesie Ci pożądane rezultaty. Warto też zwrócić się w tej sprawie do profesjonalistów. Firma, której zlecisz utworzenie strony internetowej zaprojektuje ją zgodnie z najnowszymi trendami, wdroży wszystkie istotne elementy i zapewni Ci jej prawidłowe funkcjonowanie.
Więcej niż strona www
Choć wydaje się, że strona www to tylko miejsce w sieci, które warto mieć, bo każdy je ma, to jest to coś znacznie więcej. To Twój dział sprzedaży, który pracuje przez 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu.
Jeżeli dopilnujesz, by na Twojej www znalazły się wszystkie niezbędne do sprzedaży elementy, prawidłowo ją zoptymalizujesz to stale będzie sprowadzała do Ciebie nowych klientów, którzy z czasem będą wracać i dokupować kolejne produkty z Twojej oferty.
Decydując się więc na utworzenie własnej www potraktuj ją, jako narzędzie sprzedaży, które nie tylko promuje Twoją markę, ale też przekonuje użytkowników do zainteresowania się Twoją ofertą i skorzystania z niej.
Rodzaje stron internetowych
Zanim przejdziesz do pracy musisz wiedzieć, że istnieją różne rodzaje stron www. I choć tych klasyfikacji też jest wiele, to w tym miejscu skupię się tylko na dwóch rodzajach i tylko o nich Ci opowiem. Dlaczego tak? Ponieważ omówienie wszystkich rodzajów stron wykracza poza ramy tego artykułu, a poza tym zaciemni Ci to obraz. Chcę, by po tym artykule łatwiej było Ci przystąpić do pracy lub zlecenia stworzenia strony. No to lecimy.
Strona firmowa typu Multipage
Multipage to strona www, która składa się z kilku podstron lub zakładek. Taki projekt strony internetowej opiera się na pewnym schemacie, w którym układasz strony wyższego rzędu i strony niższego rzędu. Na przykład: strona główna będzie stroną wyższego rzędu, a strona „o firmie” to strona niższego rzędu. W zakładce „oferta” (która jest stroną niższego rzędu względem głównej) zawrzesz różne elementy tej oferty, które będą niższymi podstronami względem samej oferty.
Stworzenie strony internetowej typu multipage wymaga przemyślenia architektury informacji i poukładania jej w sposób logiczny i intuicyjny. Tak, by użytkownik, który trafi na stronę bez problemu się w niej odnalazł i od razu wiedział, co kliknąć, by przejść do miejsca, które go interesuje.
Strona WWW typu OnePage
Projekt strony www typu OnePage również wymaga uporządkowanej architektury informacji, ale ten porządek układa się tu nieco inaczej. Nie ma stron wyższego i niższego rzędu. Wszystko znajduje się na jednej długiej stronie (tzw. infiniti scroll), tylko do niektórych informacji dociera się dzięki dłuższemu, a do innych krótszemu scrollowaniu.
Oczywiście, dla ułatwienia użytkownikom korzystania z witryny i odnajdywania istotnych informacji, tu również w menu tworzy się odnośniki. One jednak nie przenoszą do zakładki czy na podstronę, ale po prostu przenoszą w dół strony bieżącej.
Zaawansowana witryna
Dla realizacji celów biznesowych odradzam Ci korzystnie z kreatorów witryn czy darmowych szablonów. Są ograniczone i nie dają możliwości wdrożenia pewnych indywidualnych rozwiązań, które mogłyby być Ci potrzebne czy przydatne. Niektóre kreatory też nie pozwalają na stworzenie stron responsywnych, czyli takich, które pasują do urządzeń mobilnych. I nie chodzi tu wyłącznie o telefony. Dobra strona powinna się prawidłowo wyświetlać na każdym urządzeniu.
Pamiętaj też, że Twoja www ma służyć Twoim klientom. Musi być więc maksymalnie uproszczona, intuicyjna, łatwa do przeglądania i ze zrozumiała nawigacją.
Zaawansowana witryna pozwoli Ci również na analizowanie zachowań użytkowników, co przełoży się na usprawnienie jej funkcjonowania i zwiększenie efektywności. Zwróć też uwagę na jej estetyczne aspekty. Odgrywają one istotną rolę, szczególnie przy pierwszym kontakcie. Jeżeli strona się dobrze prezentuje, ładnie wygląda i jest naprawdę efektowna, ma większe szanse an przekonanie do Ciebie klientów.
Wbudowane narzędzia SEO. Strony internetowe
Warto też przemyśleć za wczasu, jak będzie wyglądało zarządzanie Twoją stroną. Będziesz to robić samodzielnie, czy zlecisz? Jeżeli chcesz nią zarządzać samodzielnie, zwróć uwagę, by zawierała od razu wbudowane narzędzia do SEO.
O co chodzi? Chodzi o narzędzia, które pomogą Ci w analizowaniu nasycenia słowami kluczowymi, analizowaniu długości zdań, akapitów, częstotliwości strony biernej i innych aspektów, które wpływają na pozycjonowanie stron.
Przygotowanie każdego projektu na stronę internetową powinno być za ich pomocą analizowane indywidualnie, ale z odniesieniem również do innych wpisów. Co mam na myśli? Narzędzia powinny identyfikować fakt, czy już na dane słowo tekst był optymalizowany, by uchronić Cię przed kanibalizacją słów kluczowych, a jednocześnie pozwalać na przyjrzenie się konkretnemu tekstowi osobno, bez wykrywania fraz, które znalazły się w innym artykule.
Szybkie ładowanie stron. Strony internetowe
Dla uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania google witryna powinna też szybko się ładować. Jest to zależne od wielu czynników, a wśród nich znajdują się takie, jak rozmiar zdjęć na stronie czy objętość innych elementów.
Jeżeli Twoją stronę wygenerował kreator stron internetowych – trudno będzie Ci zapanować nad tymi kwestiami. W przypadku utworzenia strony przez specjalistę lub specjalizującą się w tym firmę, możesz liczyć na wsparcie techniczne w tym zakresie.
Gdy uznasz, że Twoja www ładuje się zbyt długo, wówczas możesz poprosić o uproszczenie schematu, usunięcie zbędnych elementów czy po prostu zmniejszenie obrazków, by ten parametr poprawić.
Szybkość ładowania się stron www to nie tylko kwestia pozycjonowania. Witryna, która długo się wczytuje zniechęca klientów i powoduje, że rezygnują oni z jej odwiedzenia. Dla Ciebie to potencjalni klienci, którzy właśnie sobie poszli. Stać Cię na takie przepędzanie klientów?
Musisz wziąć pod uwagę, że czas naprawdę ma dziś ogromne znaczenie i im szybciej strona się w pełni wyświetli – tym lepiej dla Ciebie i Twojego biznesu.
Strony internetowe. Pozycjonowanie strony
Trochę już o tym było, ale warto temat ten omówić w osobnym wątku. Doświadczeni specjaliści stworzą Ci taką stronę, która nie tylko będzie odpowiadała na miarę Twoich potrzeb, ale również zapewni Ci wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, przygotują ją również pod kątem seo.
Chodzi tu o aspekty techniczne, które wpływają na SEO, bo temat tekstów to zupełnie inna sprawa, a o hierarchię treści również musisz zadbać samodzielnie lub zlecić to profesjonalistom – copywriterom. Wracając do technikaliów. Strona powinna mieć „czysty kod”, to znaczy bez żadnych zbędnych linijek i fragmentów, ponieważ to ją właśnie obciąża, powoduje, że wolniej się ładuje, a w efekcie traci pozycję.
Na pozycjonowanie stron wpływają również elementy interaktywne, filmy w wysokiej rozdzielczości, zdjęcia czy elementy animowane. Oczywiście nie znaczy, że należy z nich rezygnować, by strona była wyżej w wynikach wyszukiwania – nie. Należy je prawidłowo zoptymalizować, a w tym właśnie pomoże Ci firma, która taką stronę dla Ciebie zaprojektuje
Tworzenie stron WWW dla firm i marek osobistych
Projektowanie stron internetowych to proces, który powinien opierać się na analizie potrzeb zarówno samego zlecającego, jak i użytkowników, do których dana strona ma trafić i przemówić.
Co z tego, że dostaniesz naprawdę piękną, elegancką i wymuskaną stronę internetową, jak nie będzie ona działała na Twoich odbiorców? Będzie pięknym kwiatkiem, który możesz sobie nosić do… kożucha. Nic więcej. Nie przyniesie efektów, nie przyniesie sprzedaży, nie wygeneruje dla Ciebie obrotów.
To również argument za tym, by tworzenie stron internetowych zlecić specjalistom, którzy się naprawdę na tym znają. Przy czym – nie chodzi tylko o to, by potrafili taką stronę „wyklikać”, ale by wiedzieli, jakie elementy działają na użytkowników. Jakie elementy mogą skłonić ich do zaangażowania, aktywności, a w efekcie zakupów.
Dodatkowo, jeżeli myślisz o podpięciu do strony internetowej sklepu internetowego – tym bardziej – zleć to fachowcom. Dobrze działający sklep też ma wpływ na sprzedaż, a jeżeli będą się tu pojawiać problemy, to klienci się zniechęcą i nie wrócą więcej do Ciebie na zakupy.
Oczywiście możesz stworzyć stronę internetową wykorzystując do tego prosty kreator stron www – ale musisz liczyć się wówczas z powyższymi trudnościami (niedopasowana strona, błędy, brak funkcjonalności).
Strona www na miarę…
Jednak będę zachęcać do tego, by Twoją nową stronę internetową zaprojektowali dla Ciebie specjaliści. Jest ku temu jeszcze jeden powód. To projekt graficzny strony. Zobacz, kreator stron www ma określone, ograniczone możliwości. To oznacza, że nie wszystkie Twoje kreatywne pomysły uda się przekuć w projekt.
Strona powstała na szablonach będzie podoba do dziesiątek innych stron. Może się klientom kojarzyć z innymi twórcami lub wprowadzać użytkowników w błąd, co do jej właściciela (niespecjalnie oczywiście, wyłącznie z powodu podobieństw).
W internecie pojawia się coraz więcej nowych twórców z różnych branż, to powoduje, że potrzebujesz wyróżnienia dla Twojej firmy. I właśnie to wyróżnienie może Ci zapewnić web design. Jednak będzie to możliwe wyłącznie na bazie indywidualnego podejścia twórcy strony do zleceniodawcy, czyli do Ciebie.
Indywidualne podejście spowoduje, że twórca przygotuje stronę pod Twoje potrzeby i oczekiwania Twoich klientów. Dzięki niej zbudujesz swój profesjonalny wizerunek, a projekt graficzny będzie oddawał Twój charakter i charakter Twojej firmy. Pokaże Cię z najlepszej strony.
Strony internetowe. Rozwiązania e-commerce
Strony internetowe dla biznesu bardzo często potrzebują też specjalnych rozwiązań e-commerce. Chodzi tu o budowę sklepu internetowego, bramki płatności czy automatyzację do prowadzenia rozliczeń z klientami.
Nie wszystkie generatory sobie z tym radzą. Ba! Raczej sobie nie radzą. Jeżeli Twój biznes to między innymi sprzedaż online, to zanim zlecisz projektowanie stron internetowych, od razu o tym wspomnij.
Twórca, który będzie się tym zajmował, tak poukłada Twoją stronę internetową, by sklep był jej naturalnym elementem. Warto wziąć to pod uwagę od razu. W przeciwnym razie może się okazać, że musisz zmieniać stronę www, przebudowywać projekt, czy odciążyć witrynę, by była w stanie unieść jeszcze sklep.
Strony tworzone w generatorach tu również przegrywają. Dlaczego? Właśnie ze względu na ograniczone możliwości. Nie wszystko da się tak pozmieniać na Twojej stronie www, by wdrożenie na niej sklepu było możliwe.
Z pewną pomocą przychodzi tutaj CMS WordPress i jego wtyczka WooCommerce, która faktycznie świetnie daje radę. Sklepy internetowe budowane za jej pomocą są sprawne, szybkie i mocno wspierają sprzedaż. Do tego są w pełni responsywne i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek. Nadal jednak są bardzo standardowe, schematyczne i takie jak u wielu innych ecommerców. Nie wyróżniają się.
Jeżeli więc zależy Cię na oryginalnych rozwiązaniach na swojej stronie, to tu już musi wkroczyć „czynnik ludzki” ;), czyli specjalista, który na tworzeniu stron spersonalizowanych zna się najlepiej.
Czy warto zainwestować w projektowanie stron www?
I na koniec, czy warto zainwestować w stronę internetową? Tak. Raz, że bardzo szybko może się ta inwestycja zwrócić, a dwa bardzo szybko zacznie na siebie zarabiać.
Mając własną stronę internetową możesz włączyć automatyzację, poustawiać reakcje systemu i nieco odpocząć. Mechanizmy wdrożone do Twojej witryny przeprowadzą klientów przez proces zakupowy, łącznie z wystawieniem dowodów sprzedaży, a to przełoży się na wyższe dochody dla Ciebie.
Nie musisz samodzielnie wszystkiego nadzorować, być online cały czas i non stop obserwować co się dzieje. Wystarczy, że będziesz reagować na ewentualne błędy czy problemy, jeżeli takie się pojawią.
Żeby jednak projekt spełniał Twoje oczekiwania, musisz powiedzieć twórcy, czego potrzebujesz i na każdym etapie prac przy stronie współpracować i dodawać swoją informację zwrotną. Proces tworzenia powinien się opierać na dialogu i komunikacji. Nie wszystkich nowych funkcjonalności możesz potrzebować, ale na przykład automatyzacje, działające w czasie rzeczywistym Ci się przydadzą. Twórca strony będzie o tym wiedział, tylko wtedy, gdy będzie z Twojej strony zaangażowanie.
Jak chcesz, by strona wyświetlała się na komputerach stacjonarnych? A jak mają ją wyświetlać urządzenia mobilne? To też jest bardzo istotne.
A ile kosztuje strona internetowa? To zależy od projektu, zakresu prac i oczekiwań klienta.
Strony i sklepy internetowe – podsumowanie
Kończąc ten temat. Warto mieć własną stronę internetową, warto zainwestować w witrynę i w ten sposób zaznaczyć swoją obecność w internecie. Łatwiej Ci będzie dotrzeć do klientów z całej Polski, a dobrze opracowane automatyzacje, będą ich wspierały na każdym etapie ścieżki zakupowej. Profesjonalna agencja interaktywna, jak np. https://kaminski.link przygotuje dla Ciebie indywidualny projekt graficzny, który będzie oddawał charakter Twojej marki.
Na swojej stronie www zamieścisz wszystkie niezbędne funkcjonalności i informacje, opublikujesz sklep, a dzięki temu zaczniesz pasywnie zarabiać nawet wtedy, gdy będziesz odpoczywać.
- Czy copywriting to zawód przyszłości? Jak się rozwijać w 2025 roku - 23 stycznia 2025
- Przykład skutecznego tekstu sprzedażowego – analiza krok po kroku - 16 stycznia 2025
- SMS marketing – klucz do szybkiej i efektywnej komunikacji z klientami - 14 stycznia 2025