Zaangażowanie odbiorców na Instagramie – jak je zwiększyć?

Zaangażowanie odbiorców na Instagramie to marzenie wielu twórców tej platformy. Instagram to wciąż rozwijająca się platforma społecznościowa, służąca nie tylko przyjemności i dobrej zabawie użytkowników, ale i do pracy.

zaangażowanie odbiorców na instagramie

Dział marketingu, który w ostatnich latach wymościł sobie zacne gniazdko w tym właśnie serwisie, wciąż przyciąga nowe osoby marzące o dobrze płatnej i przyjemnej pracy influencera.

Aby jednak stworzyć popularny profil na Instagramie, zdobyć duże grono Instagram Followersów oraz polubień pod zdjęciami, a z czasem zacząć na tym zarabiać, potrzeba sporo wysiłku. Polega on głównie na zaangażowaniu odbiorców Instagrama i zachęceniu ich do szeroko rozumianej interakcji. W jaki jednak sposób owo zaangażowanie zwiększyć? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.

Publikuj regularnie


Regularne publikowanie postów, najlepiej 3-4 razy w tygodniu, z pewnością sprawi, że dotrzemy do większej grupy odbiorców. Istnieje więc duża szansa, że niektórym z nich nasz profil przypadnie do gustu i postanowią zostać z nami na dłużej, zasilając jednocześnie konto naszych obserwujących.

Warto jednak popracować nad jakością każdego publikowanego zdjęcia oraz jego opisu. Czasami lepiej nie dodać żadnego zdjęcia, niż dodać byle jakie. Zaradzić takiemu problemowi może odpowiednie planowanie postów, np. na tydzień z góry. Jest to już oczywiście wymagająca zaangażowania, solidna praca. Niemniej jednak regularne publikowanie to podstawa w angażowaniu odbiorców.

Hasztagi


Instagram umożliwia dodawanie hasztagów. Pod każdym postem można ich dodać aż 30. Zdecydowanie warto z tej możliwości skorzystać każdorazowo podczas publikowania zdjęć.

Powinny być one jednak adekwatne do treści naszych postów. Nie dodajemy ich przypadkowo. Poza bardzo popularnymi hasztagami warto sięgnąć po te niszowe, które pozwolą nam dotrzeć do określonej, wąskiej grupy odbiorców, zainteresować ją naszym profilem i zachęcić do obserwowania.

Hasztagi to hasła, po których wyszukujemy interesujących nas treści w wyszukiwarce Instagrama. Nie warto jednak korzystać kompleksowo z możliwości dodania wszystkich 30. Zaleca się wpisaniu maksymalnie 10 w jednym poście. Ciekawostką jest, że poza postami z takich tagów możemy skorzystać również publikując relacje na instastory.

Zaangażowanie odbiorców na Instagramie – Zachęcaj do aktywności


Zachęta do wejścia w interakcję, do polubienia posta lub skomentowania to bardzo ważny zabieg w budowaniu zaangażowania odbiorców naszych treści na Instagramie. Powinna ona być jednak na tyle subtelna, aby nie zniechęciła do dalszego obserwowania naszego konta.

Nie krzyczymy więc w opisie „komentujcie i zostawiajcie lajki!”. Lepiej sięgnąć po metodę podświadomej zachęty. Możemy na przykład zadać pytanie dotyczące treści naszego posta: „Co wy o tym sądzicie?” lub „Też tak macie?”. To tylko przykłady, jednak warto pamiętać, że im pytanie bardziej zaskakujące lub zabawne, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś nam na nie odpowie. Im więcej natomiast odpowiedzi, tym większe zasięgi naszego profilu.

Wspieraj inne konta


Nie wystarczy oczekiwać, że ktoś się wreszcie naszym profilem zainteresuje. Na Instagramie, jak w życiu, nie ma nic za darmo. Jeżeli chcemy, aby użytkownicy komentowali i lajkowali nasze posty, sami powinniśmy robić to samo.

Komentowanie postów na profilach o podobnej tematyce, udostępnianie czyichś zdjęć na naszym instastory, nie tylko pomoże komuś rozwinąć skrzydła, ale przyczyni się także do zwiększenia popularności naszego konta.


Dodawaj InstaStories


Instastory to stosunkowo nowa opcja dostępna na Instagramie. Dzięki niej możemy na bieżąco kontaktować się z naszymi obserwującymi, informować ich o tym co nowego u nas i nawiązać czysto koleżeńską więź.

Pokazujemy w ten sposób, że nie jesteśmy tylko maszynami, klikającymi w ikonki serwisu, robiącymi i udostępniającymi zdjęcia, ale także, przede wszystkim, ludźmi. Taka więź jest łatwiejsza do utrzymania. Chętniej bowiem obserwujemy profile osób, które znamy. Na instastory mamy też większe możliwości, jeżeli chodzi o nawiązanie kontaktu z odbiorcami. Możemy zadać im pytanie, zachęcić do zadawania pytań nam lub nawet udostępniać ankiety.

Sfera Copywritera

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *