Ktokolwiek widział, ten wie

Kolejna odsłona cyklu „ktokolwiek widział, ten wie”, czyli zestaw ciekawych artykułów i książek branżowych, z którymi warto się zapoznać.

Świat się zmienia, a świat internetu zmienia się chyba jeszcze szybciej. Nie ma też takiej osoby, która wiedziałaby wszystko. Te dwa powody sprawiają, że nieustannie poszukuję nowej wiedzy, inspiracji i praktycznych wskazówek. Zdarza się też, że po jakimś czasie wracam do przeczytanych wcześniej artykułów lub książek. Weryfikuję, czy coś się zmieniło, a nadal aktualne informacje sobie odświeżam i przypominam.

Na dziś mam właśnie takie odświeżone polecenia. Artykuły, które czytałam dwa lata temu, a do których wróciłam ostatnio i okazuje się, że nadal są aktualne.

Wszystkie polecone poniżej artykuły pochodzą z czasopisma Nowa Sprzedaż nr 3/2017 rok. (Numer wydany na lipiec-sierpień).

Na początek tekst Rafała Mroza.

„Lojalni klienci to kit. Romantyczny, ale jednak kit.”

Artykuł, jak można wnioskować po tytule, mówi o tzw. lojalnym kliencie. Ciekawe ujęcie wierności i przywiązania klientów do marki, które zdaniem autora, nie istnieją. Co, zatem powoduje, że klienci wracają do danej firmy? Co powoduje, że rok w rok kupują sprzęty i usługi oferowane przez tego samego dostawcę? Tezą autora jest to, że klienci są lojalni wyłącznie wobec siebie i swoich potrzeb. Budowanie na tej podstawie programów dla klientów może przynieść lepsze efekty, niż wiara w ich lojalność i przywiązanie. Po więcej zapraszam do tekstu 🙂

Drugi tekst pochodzi z tego samego numeru. To artykuł autorstwa Micka Griffina i Anety Głowackiej. „Jak zaplanować strategię social selling krok po kroku?”

Tytuł, ponownie, mówi sam za siebie. Artykuł jest niezwykle wartościowy dla wszystkich, którzy chcą rozpocząć swoją działalność związaną ze sprzedażą własnych produktów za pomocą mediów społecznościowych. Tekst będzie pomocny zarówno w przypadku sprzedaży produktów fizycznych, cyfrowych, jak i usług. Autorzy, rzeczywiście krok po kroku, prowadzą przez planowanie strategii, dając bardzo wartościowe narzędzia do ręki.

W podobnym klimacie jest trzeci tekst, który chcę tu polecić: „Jak pozyskiwać nowych klientów i realizować cele sprzedażowe na Facebooku”. Jego autorem jest Franciszek Georgiew.

Choć wiele kwestii jest dość oczywistych, to zapoznanie się ze spojrzeniem autora, rozszerza horyzonty, pokazuje nieco inny punkt widzenia i porządkuje to, co już się wie (o ile się wie 😉 ).

Na koniec jeszcze tylko jedno polecenie z niezawodnego Wydawnictwa OnePress. Niedawno ukazała się tam książka Ewy Szczepaniak pt. „Sztuka projektowania tekstów”. Z całego serca zachęcam i polecam tę pozycję. Ewa jest wybitnym twórcą tekstów reklamowych, a jej poradnik to prawdziwa skarbnica informacji. Książkę możecie zamówić na stronie Wydawnictwa i trzeba wiedzieć, że nie są to tylko wydane pieniądze. To inwestycja, a ta, przy odpowiednich działaniach, lubi się zwracać 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *