Jak tworzyć udane posty na Facebooku

Jeszcze kilka lat temu wśród właścicieli firm krążyło hasło “nie ma cię w internecie, nie istniejesz”. I najczęściej odnosiło się ono do konieczności posiadania strony internetowej. Dziś podobnie można podejść do posiadania firmowego fanpage na Facebooku. Choć jest to doskonała okazja do darmowej lub prawie darmowej promocji swojej marki, wiele osób nadal uważa, że Facebook służy tylko do rozrywki. Warto jednak poświęcić chwilę na to, by rozwinąć firmowy fanpage, zaczynając od wiedzy, jak tworzyć posty. Przy okazji wspomnę, że Facebook copywriter też może Ci poprowadzić.

Strona internetowa a fanpage

Choć wiele firm świetnie radzi sobie bez strony internetowej, a tylko z samym fanpage, najczęściej warto mieć jedno i drugie. Obie te formy nie wykluczają się wzajemnie, a uzupełniają, dostarczając odbiorcy, czyli potencjalnemu klientowi inną treść. To brzmi jak spore koszty, które mogą przerazić szczególnie początkujących przedsiębiorców. Dobra wiadomość jest jednak taka, że nie za wszystko trzeba od razu płacić kokosy! Z powodzeniem możesz użyć bezpłatnego kreatora stron internetowych. Istnieje przynajmniej kilka wartych uwagi kreatorów, które naprawdę są darmowe, a do tego ich obsługa jest bardzo łatwa. Nie trzeba mieć specjalnych umiejętności ani doświadczenia, ponieważ interfejs przeważnie jest skonstruowany tak, by móc poruszać się po nim intuicyjnie.

Co prawda w ten sposób nie stworzymy bardzo zaawansowanej strony, ale powstanie coś, co okaże się już całkiem przyzwoitą wizytówką naszej firmy. Tam możemy zaprezentować naszą ofertę, cennik, dodać formularz kontaktowy. Fanpage z kolei to miejsce, w którym możemy nawiązywać relacje ze swoimi klientami, zarówno tymi przyszłymi, jak i obecnymi. To miejsce, w którym możemy pochwalić się naszymi osiągnięciami, nowościami, ale też podpowiedzieć coś klientom lub przekazać informacje np. o promocjach. Treść umieszczona na stronie www jest zmieniana stosunkowo rzadko. Treść na fanpage to z kolei miejsce do umieszczania aktualności z życia naszej firmy.

Jak tworzyć udane posty na Facebooku?

Łatwo trafić na oferty agencji marketingowych, które poprowadzą firmowy fanpage za odpowiednią opłatą. Niekiedy jednak budżet na to nie pozwala i trzeba się tym zająć samodzielnie. Jak zatem tworzyć ciekawe, przyciągające posty?

Chwytliwy tytuł

Podobnie jak w dobrym artykule, również tytuł posta powinien zaintrygować i zachęcić do czytania. Choć można korzystać z typowo clickbaitowych nagłówków, warto jednocześnie zachować umiar. Każdy post zaczynający się takim nagłówkiem przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego. Copywriterzy mogą się tu okazać bardzo pomocni, bo świetnie się na tym znają.

jak tworzyć udane posty na Facebooku

Długość

Post nie powinien być zbyt długi. Czasem wystarczy jedno czy dwa zdania, pod warunkiem że są w punkt i przekazują dokładnie to, co mają przekazać. Nie ma sensu zarzucać czytelnika nadmiarem informacji. Nie o to chodzi na Facebooku. Za złoty środek można uznać posty o długości około 500 znaków ze spacjami. I tu też możesz skorzystać z pomocy copywriterów.

Treść

Niezależnie od tego, jaką treść zamierzamy publikować, zawsze należy przestrzegać zasad pisowni języka polskiego. To świadczy o nas jako marce, ale też o naszym szacunku do klienta. Używamy wielkich liter, znaków interpunkcyjnych, dbamy o ortografię. Możemy jednak pozwolić sobie na swobodny, potoczny język.

Co publikować?

Warto stworzyć plan publikacji, swego rodzaju ramówkę i podzielić posty, które publikujesz na stronach firmowych i na grupie lub grupach. Choć czasem można wrzucić spontanicznie post o tym, co akurat się dzieje, dobrze jest mieć taki plan, ponieważ pozwala on na regularne publikowanie i utrzymywanie zainteresowania odbiorców. Podstawowym błędem wielu firm jest zarzucanie klientów nadmiarem fachowych informacji. Warto się nimi dzielić, ale takie posty dobrze jest przeplatać takimi o lekkiej tematyce. Dostarczajmy nie tylko wiedzy, ale i rozrywki. Zawsze jednak starajmy się dać coś od siebie.

CTA

Raz na jakiś czas warto dodać post prezentujący nasz produkt lub usługę. Wówczas pod tekstem powinno znaleźć się CTA, czyli Call To Action – wezwanie do akcji. Może ono kierować klienta na stronę naszego sklepu, na nasz blog, albo do napisania do nas wiadomości. CTA może też wzywać do pozostawienia komentarza lub udostępnienia posta.

Wpis partnerski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: