Nowe zasady marketingu i PR

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa MT Biznes miałam ogromną przyjemność zapoznać się z książką pt. Nowe zasady marketingu i PR Davida Meermana Scotta. Powiem jedno (choć potem dodam nieco więcej) – ta książka to pozycja obowiązkowa dla każdego copywritera.

Nie tylko pokazuje, jak wielką moc mają treści, które zamieszczane są na stronach internetowych. Ale również, jak to robić, by były skuteczniejsze, generowały wysokie wyniki i przynosiły wymierne korzyści właścicielom stron.

Autor wymiennie porusza temat marketingu i PR, bo przenikają się one i są od siebie wzajemnie zależne. Jednocześnie zestawia tytułowe „nowe zasady” z tradycyjnie pojmowanym marketingiem i PR, co sprawia, że publikacja dodatkowo zyskuje na wartości.

Taki porównawczy charakter książki sprawia, że założenia autora (o odmiennym charakterze działań online i offline) się potwierdzają.

Pierwsza część książki to wprowadzenie do tematu. Autor porusza zagadnienie „starego” marketingu i PR, przedstawia założenia nowych metod pracy i pokazuje, w jaki sposób docierać do klienta w świecie online.

Nowe zasady marketingu i PR – o czym to w ogóle jest 🙂

Druga część książki to szczegółowe omówienie sposobów docierania do klientów. David Meerman Scott osobno omawia media społecznościowe, blogi, klasyczne witryny internetowe, jak i rozmaite formaty tworzenia treści. Trzeba sobie uświadomić, że treści w świecie online, to nie tylko teksty i posty, ale również audio (podcasty) i różnego rodzaju filmy. Podpowiada, jak wykorzystać bieżące i ważne wydarzenia do promowania własnych działań (real time marketing, określany przez niego jako newsjacking) oraz jak i gdzie wdrożyć automatyzacje, by pracowały na Twoją korzyść.

Część trzecia – ostatnia i zarazem najobszerniejsza to konkretne i praktyczne wskazówki. Pomogą Ci od ręki poprawić jakość Twoich publikacji i generować lepsze wyniki. Dzięki opisanym tam podpowiedziom Twoje teksty staną się skuteczniejsze. Nauczysz się mądrego (i to jest warte podkreślenia – mądrego) pozycjonowania za pomocą słów kluczowych oraz projektowania takich treści (pisanych, audio i video), które faktycznie przekują Twoich odbiorców w klientów, którzy chętnie zostawiają u Ciebie pieniądze.

Jakie są zalety tej książki?

Kurcze. W jednym tekście blogowym wymienić je wszystkie? Trudne zadanie, ale spróbuję 🙂

  • napisana jest prostym językiem, bez nadmiernego nadęcia, komplikacji i wydumania. Tak, jak powinniśmy pisać nasze blogi. Btw. sam autor mówi we wstępie, że to będzie taka blogowa formuła, tyle tylko, że na papierze.
  • porusza zagadnienia poparte konkretnymi przykładami lub w ogóle od przykładów zaczyna się cała analiza. Część przykładów pochodzi z własnego doświadczenia autora. Część to informacje jakie uzyskał od osób lub firm, z którymi rozmawiał lub współpracował. Inne to doświadczenia przedsiębiorców, którzy skorzystali z jego rad publikowanych wcześniej.
  • analizy i przykłady przeplatane są treściami motywacyjnymi. Autor zachęca do pracy, do działania, do zmiany dotychczasowych nawyków marketingowych w imię działania skuteczniejszego i przyjemniejszego.
  • jest bardzo czytelnie podzielona na rozdziały. W miejscach, gdzie tematy się przeplatają, autor pozostawia odwołanie do innych miejsc w książce.
  • jest spójna i pełna praktyki.

Jeżeli jesteś na początku swojej drogi, to ta książka przetrze Ci szlaki i szybciej staniesz się rozchwytywanym copywriterem. Jeżeli już działasz – książka uporządkuje Twoją wiedzę, rozszerzy ją i wyposaży Cię w całą gamę argumentów, które pomogą Ci w pozyskiwaniu klientów i negocjowaniu z nimi Twojego wynagrodzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: