Dobieranie słów kluczowych – praktyczne wskazówki

Dobieranie słów kluczowych

Dobieranie słów kluczowych

Dobieranie słów kluczowych nie jest zadaniem łatwym, ale nie jest też bardzo trudne. Wystarczy poznać kilka istotnych zasad, trochę poćwiczyć i sprawa stanie się zdecydowanie łatwiejsza. Przede wszystkim jednakże trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że dobieranie słów kluczowych jest bardzo ważne. To, jakie frazy zostaną użyte, decyduje o tym, czy czytelnicy, których chcesz przyciągnąć, rzeczywiście do Ciebie trafią. W poniższym tekście znajdziesz praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w dopasowaniu słów kluczowych do konkretnych podstron Twojej witryny oraz jakimi zasadami się kierować podczas doboru fraz kluczowych. To jak dobrać słowa kluczowe do swojej strony i tekstów?

Prawidłowe dobranie kluczowych zwrotów, ich obudowanie wartościowymi treściami i zamieszczenie na stronie powoduje, że czytelnicy mają większe szanse Cię odnaleźć. O ich znaczeniu i wartości pisała na mojej stronie Marta. Jej tekst nosi tytuł: Słowa kluczowe w tekście na strony www – nie zapominaj o nich. Ja natomiast wskażę kilka praktycznych sposobów, które pomogą Ci dobrać odpowiednie słowa dla Twojej strony i opowiem co nieco o samych słowach kluczowych. Zaczynamy!

Po Ci w ogóle te słowa kluczowe?

No tak, należałoby zacząć od początku 🙂 Do czego potrzebne Ci są słowa kluczowe? A no do tego, by Twoja strona internetowa wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Najlepiej na pierwszej pozycji, ale o to nie jest wcale łatwo. Oczywiście mówię o wynikach organicznych. Jeżeli zdecydujesz się na reklamę Google Ads, to możesz się nie martwić pierwszą stroną wyników wyszukiwania, bo na pewno się na niej znajdziesz.

I tak, jeżeli prawidłowo dobierzesz i opracujesz słowa kluczowe dla swojej witryny, to zaczniesz się stopniowo piąć w wynikach wyszukiwania. I dwa elementy z poprzedniego zdania wymagają dopowiedzenia.

Tajniki doboru słów kluczowych

Pierwszy: prawidłowo dobierzesz. Co to oznacza? Musisz zwrócić uwagę na intencje użytkownika (intencja informacyjna nic Ci nie sprzeda, ale za to może pomóc w zbudowaniu wizerunku profesjonalisty, a intencja zakupowa powinna być wykorzystana w tekstach na stronie sklepu internetowego, a nie w artykułach blogowych). O intencjach użytkowników jeszcze będzie na blogu, bo to temat na osobny artykuł.

Prawidłowe dobranie to też skupienie się na celu – co chcesz nimi osiągnąć. Na przykład na stronie copywritera, który chce pozyskiwać zlecenia nie powinno być fraz typu: jak zacząć, jak pisać itd. Raczej frazy w kierunku dobry copywriter, szukam copywritera, znajdź copywritera, jak zatrudnić copywritera. Frazy związane ze sztuką copywriterską (jak pisać) będą lepsze na stronie osoby, która chce uczyć fachu i wysoko pojawiać się w wynikach wyszukiwania. 

Analiza słów kluczowych ma tutaj, jak widzisz, istotne znaczenie.

Dobieranie słów kluczowych praktyczne wskazówki

I druga sprawa: ich opracowanie. Każde wybrane słowo kluczowe należy odpowiednio opracować (o tym również będą osobne teksty). Tu w skrócie. Wybierasz główną frazę, frazy uzupełniające, synonimy i frazy z długiego ogona. Wplatasz je naturalnie do tworzonego przez siebie tekstu i masz już całe opracowanie. Proste? Oczywiście. Ale szczegóły tego wplatania będą innym razem. Używaj z rozwagą i rozmysłem fraz kluczowych. Nie chodzi o to, by tekst zawierał jedną wielką listę słów kluczowych, tylko by faktycznie niósł wartość czytelnikom. Same frazy mają pomóc Tobie. 

Jak zatem widzisz, słowa kluczowe pomagają użytkownikom odnaleźć Cię w wynikach wyszukiwania.

Dobieranie słów kluczowych, czyli najpierw zadaj sobie pytanie

To jedna z najprostszych i najszybszych metod ustalania słów kluczowych dla witryny. Jeżeli piszesz bloga o podróżach, to zapytaj siebie, za pomocą jakich słów tego bloga można odnaleźć. Zastanów się, jakich słów byś użył/użyła, by odnaleźć podobne treści w sieci. Oczywiście trzeba pamiętać też o konkurencji, która w internecie jest bardzo duża, dlatego warto formułować słowa precyzyjne. Takie przemyślenie, jakie słowa kluczowe użytkownicy wpisują, by znaleźć określone informacje, to też świetny trening kreatywności, który z pewnością przyda Ci się potem przy pisaniu własnych treści. 

Dodatkowo z pomocą może Ci tu przyjść darmowe narzędzie Google Search Console, o którym niżej znajdziesz trochę więcej. 

Blog o podróżach

Do Twojego bloga doprowadzi słowo podróże – tylko ile czasu zajmie Ci przyzwoite wypozycjonowanie go na to hasło? Bardzo dużo, a pozycja może nie być stabilna. Może też doprowadzić do niego hasło: podróże z dzieckiem, podróże we dwoje, podróże na wyspy, tanie podróże, podróże stopem, podróże kamperem, podróżowanie z psem, podróżowanie na wyspy, podróżowanie do ciepłych krajów, podróżowanie do Włoch i wiele, wiele innych. Widzisz, jakie to bogactwo? Pytanie więc, w czym się specjalizujesz w zakresie swojego podróżowania? Jaka jest specyfika podróży, o których piszesz? Internauci stają się coraz bardziej świadomymi użytkownikami sieci, więc swoje pytania też zadają coraz sensowniej. Podane wyżej określenia to tylko przykłady, które można by mnożyć w nieskończoność.

Blog o jedzeniu

Podobnie jest w kwestii bloga o jedzeniu. Zastanów się, co ma sprowadzić do Ciebie czytelników? Smaczne obiady, dania w pięć minut, pomysły na tanie obiady, pomysły na pyszne śniadania, niskokaloryczne posiłki, dieta dla alergików, dieta bezglutenowa, potrawy z mięs, dania z dziczyzny, dania z drobiu i wiele, wiele innych. W zasadzie nie ma końca.

Słowa kluczowe z długiego ogona

W doborze fraz można też wykorzystać słowa kluczowe z tzw. długiego ogona (long tail). To rozbudowane zwroty, które znacznie bardziej precyzyjnie działają. Jakie są ich zalety? Przede wszystkim kierują dokładnie tam, gdzie czytelnik chce trafić. Jeżeli szukane słowo kluczowe z długiego ogona będzie na Twojej stronie, to czytelnik tam trafi. Co więcej, z pewnością będzie to idealny reprezentant Twojej grupy docelowej. Przykładem takiego zwrotu może być: „dania ze świerszczy afrykańskich podawane w tradycyjnych wioskach w porze deszczowej”. Prawda, że precyzyjne? Do każdej branży, do każdej dziedziny można takie słowa dopasować. Należy liczyć się z tym, że miesięczna liczba takich zapytań jest bardzo mała. Ale ich skuteczność jest bardzo duża. Czytelnik szuka i znajduje. Nie błądzi.

Ich kolejną zaletą jest też mała konkurencyjność i wysoki potencjał sprzedażowy. Mała konkurencyjność wynika z precyzyjnego dopasowania. A wysoki potencjał sprzedażowy pochodzi z faktu, że użytkownik już zbadał temat na poziomie ogólnym. Teraz interesują go wyłącznie szczegóły i konkrety.

Ciekawe jest też przeanalizowanie fraz kluczowych w formie pytań. Czyli: jak zrobić, czy można, kiedy się wydarzyło itp. Takie frazy kluczowe odpowiadają przede wszystkim na zapytania głosowe, które stają się coraz popularniejsze. 

Na takiej analizie nie powinien się jednak zamykać Twój research słów kluczowych. Zdecydowanie potrzebne są do tego odpowiednie narzędzia. Niektóre z nich działają lepiej, inne gorzej. Każde jednak może być sporą dawką inspiracji dla Ciebie. Dodatkowo pomoże Ci zaplanować treści na stronie.

Co może Ci pomóc przeprowadzić research słów kluczowych? Jak prowadzić wyszukiwanie słów kluczowych? Sprawdź poniższe narzędzia.

Google KeyWord Planner, czyli Planer Słów Kluczowych od Google

Planer Słów Kluczowych

Planer Słów Kluczowych

Planer Słów Kluczowych (key planner google) to bardzo przydatne i praktyczne narzędzie, które pomaga w dobieraniu słów kluczowych do witryny, na bazie samej witryny lub innych określonych wcześniej słów. Obecnie, narzędzie jest nieco mniej precyzyjne, niż było kiedyś, niemniej nadal bardzo przydatne. Warto się z nim zapoznać, poświęcić mu kilka chwil, żeby zrozumieć jego działanie, bo może się okazać dla Ciebie ważnym wsparciem. Sprawdzi się w planowaniu aktywności zarówno blogera jak i copywritera. Nie będę opisywała działania całego narzędzia, wskażę tylko ważniejsze jego elementy. Po zalogowaniu pojawia się kilka opcji, które można wybrać. Jak korzystać z planera słów kluczowych?

Można zaplanować płatną reklamę opartą na słowach kluczowych – tu należy określić jej budżet, a planer przedstawi prognozy. Można też zyskać pomoc w sprawie samych fraz. Planer pomoże Ci określić słowa odpowiednie dla Twojej witryny, pomoże określić ich cechy (konkurencyjność i częstotliwość) oraz wygenerować nowe słowa na bazie już określonych przez Ciebie. To ogromne wsparcie w planowaniu, ponieważ opiera się na danych z wyszukiwarki Google. Czego można chcieć więcej?

Sprawdź jego działanie na swojej stronie i zobacz, w jakim zakresie może Ci pomóc. Dodatkowo przeglądając propozycje słów kluczowych możesz zaplanować tematy swoich treści na przyszłość. 

Jeszcze tylko jedno dopowiedzenie. Planer słów kluczowych da Ci znacznie więcej informacji jeżeli za jego pomocą zaplanujesz kampanie reklamowe. Wówczas odblokuje się kilka dodatkowych funkcji, a Ty będziesz mógł/mogła lepiej przeanalizować przykładowe frazy kluczowe. Przy okazji wdrożenie takiej kampanii Google pokaże Ci, czy dobrane przez Ciebie frazy kluczowe faktycznie działają. A skuteczność w marketingu internetowym powinna być jednak na pierwszym miejscu. 

Cechy słów kluczowych

Wspomniałam o cechach słów kluczowych. Są one ważne przy planowaniu swojej strategii. Częstotliwość danego słowa, danej frazy, to informacja o tym, jak często w ciągu miesiąca jest ona wpisywana jako zapytanie przez użytkowników. Innymi słowy, jak często jest wyszukiwana. Wspomniane wcześniej „podróże”, będą wyszukiwane bardzo często, bo jest to dość popularna fraza. Natomiast „potrawy ze świerszczy afrykańskich”, które też podawałam, będą cieszyły się znacznie mniejszą popularnością i fraza ta nie będzie wyszukiwana zbyt często w skali miesiąca. Druga rzecz, czyli konkurencyjność. Informuje ona, jak wiele stron pozycjonuje się również na tę frazę. Jeżeli jest wysoka konkurencyjność – to znaczy, że wiele stron też ją wybrało. Tak może być z frazą „podróże”. Niska konkurencyjność informuje o tym, że niewiele stron się na tę frazę pozycjonuje, łatwo więc będzie się wybić. Jakie frazy są najlepsze? Takie, które mają niską konkurencyjność, ale wysoką częstotliwość wyszukiwania. 

Zwróć też uwagę, czy dana fraza przy swojej niskiej konkurencyjności w ogóle ma dla Ciebie sens. 

Rodzaje słów kluczowych

Gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google jakieś zapytanie, nie zastanawia się nad tym, jakiego rodzaju jest to fraza. Ty, jako specjalista, musisz się już jednak nad tym zastanowić. Dlaczego? By przeprowadzić właściwy dobór słów kluczowych do strony, jak i do poszczególnych tekstów. Oczywiście Google keyword planner może być dla Ciebie ogromnym wsparciem, ale nic nie zastąpi też własnej wiedzy i doświadczenia. 

Mamy więc frazy ogólne, czyli takie, które narzucają się od razu w kontekście danej branży. Przykłady znajdziesz w akapicie o blogu podróżniczym i kulinarnym. 

Są frazy brandowe. Przykładem takiej frazy dla mnie będzie Sfera Copywritera pisanie tekstów itp. 

Masz wspomniane wcześniej frazy long tail, czyli z długiego ogona. To precyzyjne i bardzo konkretne zwroty, które powinny kierować już raczej do sklepu internetowego, bo mają ogromny potencjał sprzedażowy. 

Masz też frazy informacyjne. Ich celem jest przekierowanie na stronę z artykułem blogowym czy poradnikiem. Celem tych fraz nie jest dokonanie zakupu. Osoba, która je wprowadza jeszcze nie jest gotowa do zakupu. Jest na wcześniejszym etapie lejka marketingowego. Dopiero szuka informacji i nie chce jeszcze poznawać żadnej oferty. 

Wśród fraz kluczowych mamy też frazy lokalne. Stosowane są wówczas, gdy chcesz wypromować swój biznes w określonym regionie (województwie, mieście lub dzielnicy). Zastanów się, czy takie rozwiązanie może być dla Ciebie przydatne. Jeżeli tak, to rozważ jego wdrożenie. 

Jaką frazę kluczową wybrać do danego tekstu? To zależy od jego celu i etapu ścieżki klienta, na którym powinien na ten tekst trafić. Pamiętaj też, że czytelnik ma za sobą też określoną intencję z jaką wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę Google. Te intencje również należy brać pod uwagę przy wyborze słów kluczowych. 

Trendy Google

Trendy Google

Trendy Google

Narzędzie, jakim jestanaliza trendów w Googleto wsparcie w poszukiwaniu i dobieraniu słów kluczowych oraz określaniu ciekawych i popularnych tematów w zakresie określonej frazy. Przede wszystkim, narzędzie to wskazuje, jakie frazy i tematy zyskały popularność w ostatnim czasie i przez najbliższe dni lub nawet tylko godziny będą rosły pod względem zainteresowania internautów. Trzeba sobie zdawać sprawę, że w sieci niektóre tematy żyją bardzo długo i cieszą się popularnością, a inne wymierają zaraz po pojawieniu się. Trendy pomogą Ci nie tylko zbadać potencjał słów kluczowych, ale również będą wsparciem w zaplanowaniu treści na stronie.

Trendy pokazują, co jest obecnie popularne. Nie zawsze to ma znaczenie, ponieważ zwykle blogi są o określonej tematyce, nie są o wszystkim. Prowadząc bloga podróżniczego, nie będziesz pisać o polityce w Polsce, bo to akurat zyskuje w notowaniach. Jednakże można wprowadzić wybraną przez siebie frazę, a narzędzie podpowie, jakie tematy z nią powiązane stają się obecnie „modne”, jak kształtuje się popularność frazy i jak można do niej podejść. Analiza tych informacji pomoże w pełni wykorzystać sytuację w sieci i moc danego zwrotu, by przyciągnąć uwagę właśnie do Twojej strony, a o to przecież chodzi. Zachęcam do korzystania z tego narzędzia, bo może być naprawdę bardzo pomocne. A w marketingu internetowym takie „gorące frazy” mogą być naprawdę mocną dźwignią. 

Google Search Console

To w ogóle jest świetne, a często niedoceniane narzędzie. Dzięki Google Search Console mocno wypromowałam swojego bloga. Po prostu sprawdziłam na jakie frazy się wyświetla i czy mam je opracowane postaci wartościowych tekstów. Tam, gdzie było pokrycie (fraza i tekst) nic nie robiłam. Tam, gdzie tego pokrycia nie było, skorzystałam z sugestii i napisałam merytoryczny artykuł wokół danej frazy. Ruch, jaki udało się wygenerować mocno mnie zaskoczył.

Przejrzyj sobie wyniki, jakie generuje dla Ciebie Google Search Console i sprawdź, jakie frazy warto rozwinąć. Z czasem będzie to dla Ciebie nieprzebrane źródło inspiracji, bo zawarte tam wyniki co jakiś czas się zmieniają. Dlatego też nieustannie możesz tam szukać słów kluczowych dla siebie. 

Podpowiedzi Google

Jest jeszcze jeden dobry sposób na wybieranie fraz kluczowych. To podpowiedzi Google. Zacznij wpisywać frazę w wyszukiwarce Google. Od razu pojawią się podpowiedzi, które możesz wykorzystać albo jako rozwinięcie wybranej przez Ciebie frazy lub jako pomysł na kolejny tekst, który stanie się elementem Twojego content marketingu. 

Jeżeli te podpowiedzi to dla Ciebie za mało, to po wpisaniu frazy, przeskroluj stronę z wynikami do samego końca. Znajdziesz tam sekcję: związane z tym wyszukiwaniem. To frazy powiązane, uzupełniające lub pokrewne. Możesz nimi nasycić swój tekst lub wykorzystać je do stworzenia kolejnego tekstu.

Jeśli okaże się, że ten zestaw Ci nie odpowiada, to wyszukaj nowe słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. Pojawią się wówczas nowe podpowiedzi i nowe frazy powiązane do wprowadzonego słowa kluczowego. Jak widzisz dobór słów kluczowych to proces trochę detektywistyczny, trochę archeologiczny. Musisz kopać, aż wykopiesz wszystko, co może Ci być potrzebne. 

Pamiętaj tylko o jednym. Fraz używanych do optymalizacji i pozycjonowania jednego tekstu, nie możesz używać do optymalizowania drugiego tekstu. Może wówczas dojść do kanibalizowania słów kluczowych, czyli wewnętrznej walki o pozycję. A nie o to chodzi. Twoim celem powinno być wypromowanie wszystkich swoich podstron, a nie doprowadzenie do tego, by rywalizowały one między sobą. 

Gdy już zrobisz research, zrób sobie listę słów kluczowych, które będziesz wykorzystywać u siebie. 

Nasycenie

Nie tylko dobór słów kluczowych jest ważny. Liczy się też ich nasycenie w tekście. Słowa kluczowe muszą się w nim znaleźć w odpowiedniej liczbie. Obecnie, Google chętniej pozycjonuje treści sensowne, które mogą dać czytelnikom jakąś wartość. Napychanie tekstu frazami spowoduje, że będzie on miałki i bez znaczenia.

Dobieranie słów kluczowych nie ma bowiem służyć temu, by zalać nimi swoją stronę, ale temu, by je mądrze wykorzystać. Im krótszy tekst, tym mniej razy powinny się pojawić. Im dłuższy, tym więcej. Pamiętać należy o tym, by w każdym tekście słowa kluczowe pojawiły się kilka razy, ale w sposób naturalny i gramatyczny. Określone słowa kluczowe muszą mieć sens i uzasadnienie w treści. Nie mogą być tylko wypełniaczami.

Rozmieszczenie słów kluczowych

Słowo kluczowe można odmieniać przez liczby i przypadki, bo algorytm Google jest coraz mądrzejszy i zaczyna to rozumieć. Odmienianie pomoże w ich naturalnym stosowaniu. Trzeba pamiętać, by słowo kluczowe znalazło się w tytule artykułu i w przynajmniej jednym podtytule, jeżeli takie są zamieszczane. Ważne jednak, by nie dać się zwariować. Jeżeli masz genialny pomysł na tytuł i wiesz, że ruszy czytelników, ale nie da się tam „wcisnąć” słowa kluczowego, to nie rób tego na siłę. Zostań przy genialnym tytule, bo jest znacznie ważniejszy. Też czasem rezygnuję z zamieszczania słowa kluczowego w tytule tekstu, na rzecz jego ciekawszego brzmienia. Treści są tworzone przede wszystkim dla czytelników. Wyszukiwarki mają być tylko pomocą, mają służyć jedynie temu, by czytelnicy do Ciebie dotarli, nie mogą być naczelnym celem i adresatem. Dobry tekst, nawet bez słowa kluczowego w tytule, zyska popularność właśnie dzięki czytelnikom.

Analiza słów kluczowych

Kilka słów chciałabym jeszcze dodać na temat samej analizy słów kluczowych. Wcześniej wspominałam, że trzeba przemyśleć intencję użytkownika i słów kluczowych i dopasować do treści na Twojej stronie. Na tym jednak nie koniec.

Wybrane frazy kluczowe musisz też ocenić pod kątem częstotliwości wyszukiwania (częstotliwość wyszukiwania była wyżej omówiona) i konkurencyjności. Musisz się zastanowić, czy faktycznie sprowadzą do Ciebie odbiorców, na których Ci zależy i czy łączą się z celem, który Ci przyświeca. Pamiętaj, że cały czas musisz się odnosić do oczekiwań klientów odnośnie do Twoich treści. Klienci szukają określonych informacji i Twój sukces zależy od tego, czy im te informacje dostarczysz. 

A najlepsze słowa kluczowe to te, które faktycznie sprowadzają do Ciebie nowych użytkowników. 

Warto też zastanowić się nad frazami z długiego ogona. Ale… bardzo ciekawe wyniki może dać Ci analiza konkurencji.

Twoja konkurencja również musi stosować słowa kluczowe, by się wybić w sieci. Gdy przeprowadzisz sobie analizę słów kluczowych konkurencji możesz wyciągnąć z tego wiele ciekawych informacji. Tu również znajdziesz wiele propozycji słów kluczowych dla siebie. Od razu rozwieję Twoje wątpliwości. Tak, możliwe jest przeprowadzenie analizy słów kluczowych konkurencji i do tego Cię bardzo mocno zachęcam. O tym, jak to zrobić, opowiem Ci w kolejnych tekstach.

Pamiętaj, by analizując słowa kluczowe od razu dzielić je względem rodzaju i intencji, jaka za nimi stoi. Dzięki temu łatwiej Ci będzie przyporządkować je do konkretnego tekstu, który pasuje do określonego etapu lejka marketingowego. Takie podejście ułatwi Ci stworzenie spójnej, logicznej i skutecznej strategii content marketingowej, a pozycjonowanie na daną frazę będzie skuteczniejsze. 

Lista słów kluczowych – ostatnia wskazówka

Samo wybranie i przeanalizowanie słów kluczowych to nie jest koniec Twojej pracy. Po zakończeniu doboru słów kluczowych należy je jeszcze odpowiednio uporządkować. Nie da się wykonać prawidłowo całego planowania słów kluczowych bez ich wylistowania i uporządkowania. Najlepiej zrobić to w tabeli, gdzie do każdej frazy dopiszesz od razu jej cechy: konkurencyjność, częstotliwość, rodzaj frazy i stojącą za nią intencję. 

Najlepiej zrobić to w excelu, który pozwoli Ci potem na uporządkowanie wszystkich zgromadzonych zwrotów względem określonego parametru. Takie rozwiązanie ułatwi Ci planowanie struktury treści na stronie. I bardziej efektywnie będziesz mógł/mogła korzystać z przeprowadzonego doboru słów kluczowych.

Taka lista propozycji słów kluczowych pomoże Ci też w analizie słów kluczowych na przyszłość. Możesz też przygotować sobie coś na kształt własnego planera słów kluczowych w którym zamieścisz istotne dla Ciebie informacje (jaki tekst, kiedy publikowany itd). A co więcej taka analiza słów kluczowych z propozycją tematów znacznie ułatwia Ci projektowanie całego harmonogramu pracy.

Zakończenie

A jak to jest u Was? Dobieranie słów kluczowych to dla Was łatwe i proste zadanie, czy raczej wyzwanie, z którym się męczycie? Korzystacie z narzędzi, które mogą być pomocne? Macie swoje tajemne sposoby? Podzielcie się opiniami w komentarzach. 

Jeżeli zaś, ktoś z Was, Drodzy Czytelnicy, ma problem z dobieraniem fraz dla siebie albo nie wie jak się za to zabrać, albo poszukuje inspiracji, to można zajrzeć tutaj i pobrać zeszyt ćwiczeń, w którym można to potrenować. Możecie też napisać do mnie na adres: kontakt@www.sferacopywritera.pl, a ja z przyjemnością pomogę dopasować odpowiednie zwroty dla Twojej strony.

Pamiętaj, że w doborze słów kluczowych istotne jest ich przemyślenie, przeanalizowanie i właściwe dopasowanie do tekstu. Propozycje słów kluczowych mogą być różne w różnych narzędziach. Ostatecznie to Ty decydujesz, co wykorzystasz. 

Uwzględniaj też systematycznie nowe słowa kluczowe, które pomogą Ci utrzymać wysokie pozycje. 

Wkrótce w zakładce szkolenia online pojawi się też kurs i podręcznik, który nie tylko kompleksowo wyjaśnia sposób dobierania słów kluczowych, ale również bardzo precyzyjnie opisuje narzędzia, które są do tego przydatne i pomocne. Jeżeli ten temat Cię interesuje, napisz do mnie, a otrzymasz darmowy rozdział przygotowywanego przeze mnie podręcznika. Darmowa „próbka” dostępna jest tylko dla pierwszych dwudziestu osób, które się zgłoszą, a lista stopniowo się już zapełnia.

Zapraszam również firmy i przedsiębiorców do współpracy – właściwie dobrane słowa to klienci, którzy chcą zrobić zakupy w tym właśnie miejscu. Jeżeli chcesz sprowadzić klientów do swojego sklepu online – napisz do mnie za pośrednictwem formularza kontaktowego, a wspólnie ustalimy całą strategię działania.

A jeżeli chcesz się nauczyć tworzenia treści pod SEO, analizy słów kluczowych i gruntownego researchu – daj mi znać. Jestem w trakcie przygotowywania kursu, który może Ci w tym bardzo pomóc 🙂

Sfera Copywritera

8 thoughts on “Dobieranie słów kluczowych – praktyczne wskazówki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *