20 listopada 2016

Copywriting

Copywriting to wyjątkowa część każdej strategii marketingowej. To złożony i kompleksowy sposób komunikowania się Twojej marki z Twoimi klientami. Dzięki profesjonalnej współpracy, na Twojej stronie znajdują się ciekawe i chwytliwe slogany i hasła reklamowe. Teksty na Twoim blogu wciągają czytelników, niosąc przy tym konkretną wartość merytoryczną. Publikowane treści budują Twój wizerunek eksperta, osoby godnej zaufania, wiarygodnej, odpowiedzialnej i życzliwej. Zachęcają do podjęcia decyzji zakupowej poprzez komunikowanie się z klientem językiem jego korzyści i potrzeb.

W ramach usługi, jaką jest copywriting otrzymujesz:

  • opisy produktów do Twojego sklepu internetowego
  • opisy kategorii produktów do Twojego sklepu internetowego
  • artykuły tematyczne
  • teksty na blogi
  • artykuły specjalistyczne
  • artykuły eksperckie
  • merytoryczne teksty
  • teksty seo
  • pisanie tekstów tematycznych
  • teksty na strony www (o mnie, oferta, opisy usług)
  • hasła reklamowe

Orientacyjne ceny poszczególnych tekstów można znaleźć w cenniku. Dokładna wycena następuje po omówieniu szczegółów zlecenia.

Zapraszam do kontaktu. Adres mailowy: kontakt@www.sferacopywritera.pl. Można też skontaktować się poprzez formularz kontaktowy na dole strony lub w zakładce „o mnie„.

Jeżeli nie jesteś właścicielem firmy, a szukasz dla siebie szkoleń z zakresu copywritingu – zapraszam Cię na mój kurs podstawowy „Jak zostać copywriterem

Copywriter – kto to i na czym polega jego praca

Słowem copywriter określa się dziś kogoś innego, niż było to jeszcze dziesięć lat temu. Jest to osoba, która bierze udział w całym procesie tworzenia kreacji reklamowej i odpowiada za treści stricte sprzedażowe. Ten, kto zajmuje się pisaniem tekstów wizerunkowych czy eksperckich to bardziej content writer niż copywriter. 

Copywriter praca – na czym polega

Z reguły polega ona na zbieraniu informacji na temat klienta i jego oferty oraz potrzeb jego docelowych odbiorców. Na podstawie tych danych tworzy teksty, opisy produktów i posty do mediów społecznościowych, których zadaniem jest zachęcenie odbiorców do zakupu. Jednak pisanie artykułów tematycznych nie jest najważniejszym zadaniem. To tylko końcowy etap. Znacznie większe znaczenie ma ich prawidłowe zaprojektowanie, które prowadzi odbiorcę przez wszystkie etapy jego ścieżki zakupowej, aż do finałowego koszyka i panelu płatności. 

Można oczywiście powiedzieć, że copywriter to autor tekstów. To jednak spore uproszczenie. 

Praca copywritera jest przede wszystkim koncepcyjna. Jego zadaniem jest dobranie właściwych korzyści i wartości oferty oraz takie ich zaprezentowanie, by w odbiorcy, który odwiedza strony www wzbudzić emocje i pragnienie skorzystania z oferty. 

Ile zarabia copywriter? Stawka za 1000 znaków?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Copywriter może bowiem zarabiać od 5 zł (co jest bardzo niską stawką i nie warto się na to godzić) aż do 100 i więcej złotych za 1000 znaków. Wiele zależy od tego, jakie ów copywriter ma kompetencje i umiejętności, jak potrafi sam sprzedać swoją ofertę i czy ma już na koncie jakieś realizacje oraz opinie klientów, czy dopiero zaczyna.

Ile zarabia początkujący copywriter?

Naturalnie mniej niż doświadczony. Nie oznacza to, że ma zgadzać się na głodowe stawki. Powinien się jednak liczyć z tym, że brak doświadczenia i pozytywnych opinii wpłynie na jego wynagrodzenie. Warto skorzystać ze wsparcia osoby doświadczonej, która w branży działa już od kilku lat. Sprawdzi ona poziom umiejętności i zaproponuje właściwą wycenę. Do tego, może podpowiedzieć, co poprawić. Uważaj tylko, by nie trafić na kogoś, kto celowo podetnie Ci skrzydła. 

Jako początkujący copywriter uważaj też na platformy ze zleceniami. Wiele z nich oferuje tak niskie stawki, że zamiast zdobywania doświadczenia, zdobędziesz jedynie wypalenie. Przy niskich stawkach musisz bowiem „naklepać” naprawdę dużo tekstów, żeby cokolwiek sensownego zarobić, a to nie nauczy Cię profesjonalnej kreacji treści. Wśród takich platform znajdziesz między innymi goodcontent. Opinie o tym miejscu są zaskakująco słabe. 

Oczekiwania finansowe copywriterów bywają też bardzo zawyżone i bardzo zaniżone. Dlatego zawsze warto zweryfikować to, skąd dana stawka się wzięła. Można to zrobić, prosząc copywritera o uzasadnienie swojej wyceny.

Kto może zostać copywriterem?

Praktycznie każdy, kto ma chęć nauczyć się tego zawodu, nauczyć pisania tekstów i pisania artykułów tematycznych. I mam tu bardzo dobrą wiadomość dla tych, którym w szkole już podcięto skrzydła i nie wierzą, że znają się na pisaniu tekstów. Otóż, pisania do sieci można się nauczyć. Możesz ukończyć odpowiednie szkolenie przygotowujące, a dodatkowo korzystać z treści zamieszczonych na różnorodnych blogach copywriterskich i marketingowych. Z pomocą przyjdą Ci też książki z tej tematyki, które jasno i konkretnie wskazują, jak korzystać z opracowanych formuł czy przebadanych już schematów, by generować ruch na stronie internetowej i czerpać z tego ruchu zyski. W zawodzie copywritera nie ma jakiegoś niezwykle wysokiego progu wejścia. Chcesz, uczysz się, masz talent? To działasz.

Ważne jest, by chcieć się tego nauczyć i stale rozwijać swoją wiedzę i umiejętności. To naprawdę fajna praca i dla wielu może się okazać właściwą drogą zawodową.

Jak zacząć pracę copywritera?

Trochę już o tym wspomniałam. Przed rozpoczęciem realizowania zleceń dla klientów warto się nieco doszkolić i doedukować. Jeżeli będziesz mieć kiepski start, nie spełnisz swoich obietnic lub zawiedziesz klienta – będzie się to za Tobą ciągnęło jeszcze bardzo długo. Dlatego Twoje kompetencje muszą być przynajmniej na podstawowym poziomie. Dobra wiadomość jest taka, że umiejętności copywritera można zawsze podnosić, doskonalić.

Warto też uprzedzić klienta, że policzysz za swoją pracę nieco mniej, a to dlatego, że dopiero zaczynasz. Gdy już zdobędziesz doświadczenie, wówczas Twoje stawki wzrosną. Klient, który wie, że pracuje z osobą początkującą, będzie miał nieco mniejsze wymagania i więcej wyrozumiałości. 

Co jeszcze warto zrobić na początku?

Założyć własnego bloga. Może to być blog marketingowy, ale nie koniecznie. Możesz też pisać o swojej pasji, swoich zainteresowaniach czy też codziennym życiu. Ważne, by pisać z serca, starannie i na najwyższym poziomie. Dzięki temu pokażesz potencjalnym klientom, jaki masz styl, że Twoje pisanie jest ciekawe i angażujące. A profesjonalny copywriter potrafi przecież wybić swojego bloga w wynikach wyszukiwania 🙂

Jeżeli chcesz sprowadzić do siebie klientów z zasobnymi portfelami, możesz też utworzyć stronę www, która będzie pełniła funkcję Twojej cyfrowej wizytówki. Zamieść na niej swoją ofertę, cennik i dane kontaktowe. W ten sposób łatwiej będzie Cię znaleźć i wyróżnisz się wśród copywriterów, którzy takiej strony nie mają. 

Jak zostać copywriterem bez doświadczenia?

Każdy kiedyś zaczynał bez doświadczenia. Dlatego po prostu zapoznaj się z zasadami seo, webwritingu i copywritingu. Napisz kilka tekstów dla siebie. Spróbuj wypromować swoją stronę lub bloga. Postaw na solidne przygotowanie się do pracy. Zredaguj kilka przykładowych artykułów, które będziesz mógł pokazać potencjalnemu pracodawcy. Zaproponuj komuś znajomemu współpracę bez opłaty, ale w zamian za rekomendację. Poza tym, jeżeli pokażesz innym zainteresowanym, że Twoje teksty są publikowane w internecie, łatwiej będzie Ci znaleźć zlecenie i wyprzedzić konkurujących z Tobą kandydatów. Nie ma co się oszukiwać, doświadczenie copywritera ma ogromne znaczenie, ale też nie daj się jego brakiem zablokować.

Warto też wyspecjalizować się w jakiejś dziedzinie. Może to być pisanie postów na Facebooku, teksty wizerunkowe, reklamy czy porady. Możesz też specjalizować się w mailingu. Z drugiej strony Twoja specjalizacja może też dotyczyć branży: medycznej, ogólnie zdrowotnej, wystrój wnętrz, tresura psów, czy nowe technologie. Wybierz to, co Ci najbardziej pasuje, a wtedy pisanie będzie dla Ciebie łatwiejsze. Content na Twoje strony będzie „pisał się sam”, a dzięki temu będzie przyjemniejszy w odbiorze. Jako specjalista masz też większe szanse na zyskanie lepiej płatnych zleceń. Niektórzy klienci wyszukiwanie copywritera zaczynają właśnie od wyselekcjonowania specjalistów od tych, którzy piszą o wszystkim. 

Zobacz, że gdy ktoś pisze z pasją, to lepiej się to czyta. 

Ile można zarobić jako copywriter?

To zależy od bardzo wielu czynników. Czy piszesz na portale newsowe, czy na stronę firmową klienta? Jakie masz kompetencje i doświadczenie? Jaki kształt ma umowa z klientem? Czy pracujesz na podstawie umowy o pracę, zlecenie czy o dzieło. Wszystko wpływa na ostateczne wynagrodzenie. 

Co ciekawe: nie ma tu granicy. Dobra wiadomość jest taka, że nie ma górnej. Chcesz 10 tyś. miesięcznie? Proszę bardzo – zrób wszystko, by taki poziom osiągnąć. Zła jest taka, że dolnej granicy też brak (poza umową o pracę i zlecenie, które regulowane są przepisami prawa). 

Jak znaleźć pracę jako copywriter?

Tu zadanie jest nieco trudniejsze. Mamy do czynienia z nieco błędnym kołem. Przedsiębiorcy wolą osoby doświadczone niż początkujące, ale te początkujące nie mają jak zdobyć klientów i budować portfolio. I klops. 

Ale, ale. Na szczęście nie wszyscy patrzą na doświadczenie, a niektórzy analizują wyłącznie Twoje aktualne kompetencje – to dobra wiadomość, jeżeli dopiero zaczynasz. 

Poszukiwania pracy możesz prowadzić na kilka sposobów. Możesz odpowiadać na ogłoszenia przedsiębiorców zamieszczane na Facebooku. Tam trochę trudno się przebić, ale to nie oznacza, że jest to niemożliwe. Odpowiadaj pod ogłoszeniami i oferuj swoje usługi. Pamiętaj, by jakość wyróżnić się z tłumu. Jeżeli wszyscy piszą „priv” napisz, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty.

Drugi sposób to dobrze wypozycjonowana strona internetowa. Działa ona na kilka sposobów. Z jednej strony sprowadza ruch do Ciebie. Wysoka pozycja powoduje, że automatycznie stajesz się jednym z pierwszych wyborów swoich klientów. 

Druga rzecz, to jest silnym argumentem sprzedażowym. Jak klient zapyta, czy Twoje teksty są skuteczne, możesz zapytać: Trafił Pan/Trafiła Pani do mnie? Rozmawiamy o współpracy? To znak, że działają.

Widzisz, to po prostu dowód, że wiesz, co robisz. To znacznie zwiększa szanse, że właśnie z Tobą podejmie współpracę. 

Trzecia opcja to zatrudnienie się w agencji copywriterskiej. Tu musisz tylko uważać na cwaniaczków, którzy kosztem młodych stażem chcą się dorobić. Dowiedz się, jaka agencja jest warta uwagi. Odwiedź kilka grup branżowych i poszukaj informacji. W ten sposób znajdziesz tę, u której warto spróbować, a wiele jest firm wartościowych, które pomogą Ci się rozwijać. 

Aplikując do takiej agencji od razu zaproponuj tematy, na które możesz pisać, daj próbkę swoje tekstu i prześlij linki, które prowadzą na Twoje profile w mediach społecznościowych. W ten sposób zbudujesz interesującą ofertę, która będzie miała znacznie większe szanse na pozytywne rozpatrzenie. Copywriter to zawód przede wszystkim kreatywny. Jeżeli więc wykażesz się kreatywnością – znajdziesz dla siebie pracę o jakiej marzysz. 

Tu jeszcze warto dodać, że dla Ciebie znaczenie może mieć tryb pracy. Jeżeli lepiej się czujesz w samotności – lepsza będzie praca zdalna. Pozwoli Ci na skupienie i maksymalne wykorzystanie Twojego potencjału. W takiej sytuacji agencja, w której koniecznością jest praca stacjonarna nie będzie właściwym wyborem. Masz jeszcze trzecią opcję. To praca hybrydowa. Kilka dni spędzasz wówczas w biurze, a kilka w domu. Praca polegałaby wówczas na tym, że Cczas spędzony w biurze może posłużyć naradom i inspirowaniu, a czas w domu tworzeniu. 

Słowa kluczowe: copywriter praca zdalna dla początkujących, zdalna praca, znajomość języka obcego, możesz pracować, wieloletnim doświadczeniem, copywriting cena za 1000 znaków, teksty sprzedażowe, cennik copywritera, artykuły blogowe, content marketingu, strony internetowe, artykuły sponsorowane, pisanie tekstów medycznych praca zdalna, tekstów medycznych, praca pisanie, atrakcyjne wynagrodzenie, przyjazną atmosferę, potrzeb niezbędnych, zgłoszenia, prezentacji, copywriter online, agencja copywriterska praca, praca zdalna redagowanie tekstów, wartościowy content, content marketing, umiejętność dostosowania, stałej współpracy, regularne zlecenia, copywriter zdalnie, pisanie tekstów ciekawych, elastyczne godziny pracy, poprawnych językowo, usługi copywriterskie co to, tekstów reklamowych, teksty wysokiej jakości, stronę internetową, grupy docelowej, wyszukiwarek internetowych, współpraca z copywriterem, fragmenty tekstu, usług copywritera, potencjalnych klientów, dostarczenie tekstów, teksty eksperckie, profesjonalnym copywriterem, realizować tekst, agencje copywriterskie, content marketingowe, agencja content marketingowa, wyszukiwarce google, tworzeniem treści, copywriter do obsługi sklepu internetowego, sklepie internetowym, opisów produktów, commerce copywriter, usługi copywritingu, twojej stronie internetowej, profesjonalne teksty, artykułów sponsorowanych