Pinterest to platforma, z której od lat korzysta wielu użytkowników. Coraz częściej jej zalety i potencjał zaczynają dostrzegać marketerzy, którzy tam właśnie zamieszczają swoje treści promocyjne i budują wizerunek promowanych firm. Okazuje się, że jest to nie tylko świetne źródło inspiracji i pomysłów. Ale również generuje wartościowy ruch na strony docelowe klientów. Kim są użytkownicy Pinteresta i dla kogo jest ta platforma? Sprawdź, może też się tutaj świetnie odnajdziesz.

Czym charakteryzuje się Pinterest?
Pinterest to bardzo specyficzna wizualna platforma. Każdy użytkownik, który decyduje się tam zalogować, może tworzyć własne tematyczne tablice inspiracji. Na tych tablicach może publikować własne zdjęcia lub grafiki oraz „dopinać” za pomocą pinesek (pin) interesujące materiały innych użytkowników.
Użytkownicy polscy mogą z niej korzystać od 2013 roku. Początkowo budziła ona bardzo różnorodne emocje. Niektórzy uważali, że to nic innego jak tablica informacyjna, inni zachwycili się jej zasięgiem i ilością interesujących materiałów. Obecnie gromadzi 3,7 miliona aktywnych polskich użytkowników, co jednocześnie przekłada się na jej ogromny potencjał również marketingowy. Zobacz, co piszą o nim agencje: https://getnoticedagency.pl/social-media/pinterest-czym-jest-dla-kogo/
Dobrze zaprojektowane i strategicznie zaplanowane materiały publikowane na tematycznych tablicach inspiracji mogą pomóc w pozyskaniu wielu lojalnych i oddanych fanów marki. Ci zaś z biegiem czasu staną się równie lojalnymi klientami.
Dla projektujących kampanie promocyjne i strategie obecności marek w social mediach na pewno interesujący będzie fakt, że użytkownicy pinteresta nie tylko oglądają interesujące ich tablice i przypinają swoje pineski, ale również bardzo mocno sugerują się znalezionymi tam informacjami. Badania wykazały, że znalezione na platformie informacje i materiały stanowią istotny czynnik, wpływający na podejmowanie decyzji zakupowych przez użytkowników.
Pinterest – dla kogo jest ta platforma?
Pinterest to platforma praktycznie dla każdego. Można tam utworzyć konto prywatne, jak i firmowe. Prywatnie można utworzyć konto wyłącznie po to, by gromadzić piny innych użytkowników i w ten sposób tworzyć własne tematyczne tablice inspiracji. Można również publikować własne materiały i udostępniać je do oglądania innym.
Platforma umożliwia również stworzenie konta firmowego, które w swoich funkcjonalnościach zawiera także statystyki i panel reklamowy. Co ważne, konto prywatne można też przedefiniować na firmowe bez utraty zgromadzonych wcześniej pinów i tablic.
Jeżeli chodzi o brandy, to najlepiej odnajdą się tam wszelkie wizualne działalności, jak:
projektowanie wnętrz;
manicure;
rękodzieło;
projektowanie ogrodów;
działalność artystyczna;
moda;
gastronomia;
turystyka.
W praktyce jednak każdy, kto ma pomysł na wizualne zaprezentowanie swojej pracy może zająć tam kawałek miejsca dla siebie. Naturalnie wszystkie wymienione wyżej branże w dużym stopniu sprzedają obrazami. Przecież piękne widoki czy cudownie dopracowane lalki na szydełku budzą w nas pragnienie, by też tam być lub to mieć. Księgowa natomiast nie wrzuci zdjęcia faktur czy programu do rozliczeń, bo to po prostu nie jest atrakcyjne.

Jednak nawet księgowa mogłaby się na pintereście odnaleźć, żeby promować swoje usługi i nie jest powiedziane, że nie osiągnęłaby sukcesu. Piękne grafiki z trafnymi poradami, dotyczącymi zarządzania finansami firmy mogłyby wzbudzić na tyle duże zainteresowanie, że byłyby podawane dalej – a to przełożyłoby się na chęć podjęcia współpracy z osobą, która tak świetnie rozumie temat.
Podobnie copywriterzy (nie mogę przecież nie wspomnieć o sobie) też mogą zaistnieć na pintereście, jeżeli sprawnie, kreatywnie i z głową ograją strategię swojej obecności w tym medium.
Wszelkie brandowe sesje fotograficzne czy graficzne materiały reklamowe również można tam gromadzić, a tym samym budować dla siebie pozycję, rozpoznawalność i zasięg.
Pinterest – jak tam zaistnieć?
Podstawą wszelkich działań marketingowych jest poznanie własnych odbiorców docelowych jak i środowiska, w którym planowana jest promocja. Jeżeli więc grupa docelowa marki w dużym stopniu pokrywa się z dominującymi użytkownikami Pinteresta (głównie kobiety, które podejmują decyzje zakupowe), to można próbować swoich sił, a być może okaże się, że to strzał w dziesiątkę.
Inna droga to próba „podbicia” serc użytkowników platformy. Jeżeli jest to grupa, która jeszcze nie interesuje się Twoją ofertą, ale chcesz, by zaczęła, to staranne przemyślenie i zaprojektowanie swoich działań może się okazać nie tylko efektywnym posunięciem, ale również tanim, bo organicznie można dotrzeć do setek użytkowników.
Moim zdaniem Pinterest to potencjał i niedoceniony nadal ląd. Wymaga nieco innego podejścia do projektowania profilu (Instagramowe kreacje mogą być zbyt mało pociągające), ale może przynieść zaskakująco dobre efekty i wyniki.
Słowa kluczowe: pinterest kategorie, podstawowe kategorie tematyczne, zapisuj pomysły, użytkowników prywatnych, różnorodnych kategorii
- AI w copywritingu – 10 powodów, dla których odbierze Ci pracę (ale czy na pewno?) - 30 stycznia 2025
- Czy copywriting to zawód przyszłości? Jak się rozwijać w 2025 roku - 23 stycznia 2025
- Przykład skutecznego tekstu sprzedażowego – analiza krok po kroku - 16 stycznia 2025