Początki pracy copywritera

Każdy kiedyś zaczynał. Jak wiadomo, początki są trudne, a najtrudniejszy z nich jest ten jeden, pierwszy krok. Też kiedyś zaczynałam i też uważałam, że to trudne. Można powiedzieć, że teraz znów zaczynam. Tym razem jednak jest to nieco inny początek i chyba jestem bardziej zdeterminowana, dlatego też tego lęku jest mniej. Każdy początkujący copywriter ma prawo mieć obawy, ma prawo mieć lęki i nie ma w tym nic dziwnego. Brak obycia w zawodzie, doświadczenia i wiedzy może być paraliżujący. Wszystko jednak z czasem mija. Pierwsze niepowodzenia czy obawy nie powinny też zniechęcić.

Blokady

A co blokuje najbardziej? Co najbardziej powstrzymuje przed rozpoczęciem pracy i wdrożeniem? Zasadniczo, jest tak, że nie lubimy zmian. Nasza strefa komfortu, która opiera się na tym co znane, co sprawdzone, pewne, bezpieczne, trzyma nas zawsze bardzo silnie, a wyjście poza nią wiąże się z niepewnością, zachwianiem, ryzykiem i mało kto sam się na to decyduje i sam stawia siebie wobec takich uczuć i emocji. Naturalnie dążymy do tego, by było nam dobrze, by czuć się bezpiecznie, stabilnie i pewnie. Tymczasem decydując się na podjęcie nowego zawodu, na stanie się copywriterem trochę ryzykujemy. Nie wiadomo czy będą klienci? Czy zaakceptują? Czy będzie dość zleceń, by można się z tego utrzymać? Oczywiście, nie wiadomo. Nie uda się też tego sprawdzić, jeżeli nie spróbujemy.

Czego potrzeba na początek?

A co potrzebne jest, by spróbować? Wiedza, którą można znaleźć w sieci, jak również w coraz liczniejszych i bardzo ciekawych książkach i kursach. By stać się copywriterem, musisz mieć też warsztat. Nienaganny język, znajomość ortografii, interpunkcji, stylu. Umiejętność pisania pod sprecyzowane wymagania. Nie są to przeszkody, których nie da się przecież pokonać. Trzeba chcieć. Bywa, że jest to praca bardzo frustrująca, trudna i niezwykle męcząca, dlatego też duża dawka chęci i determinacji będzie z pewnością pomocna. Przyda się także wsparcie. Czasem można zwątpić nawet we własne umiejętności, dlatego ktoś bliski, kto podtrzyma na duchu, jest w tym zawodzie nieoceniony.

Wszystko to przeszłam na własnej skórze i często przechodzę nadal, bo praca copywritera to ciągłe wzloty i upadki. Będzie mi bardzo miło, jeżeli będziemy w tej drodze razem. W kolejnych wpisach postaram się zawrzeć dawkę merytorycznej wiedzy, którą zdobyłam w toku wykonywania pracy i zdobywania doświadczenia. Znajdą się praktyczne wskazówki, ciekawe anegdoty i przygody z klientami oraz moje wpadki, bo i takie się przecież zdarzają. Jeżeli chcesz się z tym zapoznać, chcesz poznać moją historię bycia copywriterem, polub tę stronę, dodaj do obserwowanych i śledź moje wpisy. Mam nadzieję, że nie będzie nudno. A jeżeli coś szczególnie Cię interesuje, chcesz o coś zapytać lub masz jakieś wątpliwości, zapraszam do komentowania poniżej. Zareaguję na wszystkie wpisy i mam nadzieję, że na wszystkie będę też mogła merytorycznie odpowiedzieć.

A jeżeli chcesz zacząć szybciej, sprawniej z pakietem wiedzy i gotowym portfolio, zajrzyj na moje szkolenie online: Jak zostać copywriterem? Platforma Udemy gwarantuje Ci bezpieczeństwo transakcji i możliwość wystawienia oceny na zakończenie kursu. Zapraszam!

2 thoughts on “Początki pracy copywritera

  • Dziękuję za ten tekst. Dopiero zaczynam „przygodę” jako copywriter i nie mam jeszcze wystarczajacej wiedzy, uczę się, ale lubię pisać. Pani artykuł dodaje otuchy, że jak się chce, to wszystko jest możliwe. Pozdrawiam ciepło!

    • Dziękuję za komentarz 🙂 Cieszę się, że mogę pomóc dodając otuchy. Wiem, jak jest trudno zaczynać, ale wiem też że warto, dlatego zachęcam. Zapraszam do śledzenia moich nowych wpisów – być może jeszcze okażę się pomocna. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *