Frazy kluczowe lub słowa kluczowe to takie związki wyrazowe, które są wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników. Gdy poszukujesz jakiejś usługi lub produktu, wpisujesz w wyszukiwarce słowa, które są z tym związane. Może to być proste hasło, jak np. „ubezpieczenie” lub nieco bardziej precyzyjne, które da dokładniejsze wyniki wyszukiwania, np. „ubezpieczenie turystyczne”. Może to też być bardzo dokładne zapytanie, jak na przykład: „jak wybrać dobre ubezpieczenie turystyczne do Stanów?”.

Im bardziej precyzyjne jest zapytanie, tym lepsze daje wyniki wyszukiwania. Użytkownik otrzymuje w SERPach strony, które dotyczą poszukiwanego przez niego zagadnienia. Oszczędza czas na przeglądaniu stron, bo wyświetlają mu się dokładnie te, które są mu potrzebne. Tyle z punktu widzenia użytkownika.
Frazy kluczowe – co mogą Ci dać?
A teraz, z punktu widzenia twórcy strony www lub tekstów na stronę: frazy kluczowe są jak szyld informacyjny dla użytkownika. Trzymając się wcześniej użytego przykładu, jeżeli zastosujesz na stronie wyłącznie słowo „ubezpieczenie” – trudno będzie pozycjonować taką stronę (bo jest duża konkurencja, ale o tym za chwilę), a poza tym, użytkownicy nie wiedzą, czy to takie ubezpieczenie, które ich interesuje. Precyzując słowo do „ubezpieczenie turystyczne”, zapraszasz do siebie tych, którzy tego właśnie poszukują. A gdy na stronie znajdzie się odpowiednio często użyte zdanie „jak wybrać dobre ubezpieczenie turystyczne do Stanów?”, wówczas trafią do Ciebie zainteresowani dokładnie tym tematem.
Na razie wydaje się proste, prawda? To jednak dopiero początek. Frazy kluczowe są bardzo niejednorodne i ich stosowanie w taki sposób, by było to skuteczne, wymaga manewrowania ich różnorodnymi rodzajami. Takie działanie zwiększa skuteczność optymalizacji, lepiej i stabilniej buduje pozycję w wynikach wyszukiwania oraz pozwala utrzymać się na wysokich pozycjach za pomocą naturalnych, popieranych przez Google działań.

Na co zwracać uwagę przy dobieraniu fraz kluczowych?
Przy dobieraniu fraz kluczowych, które rzeczywiście sprowadzą pieniądze do Twojej firmy, trzeba zatem pamiętać o wielu elementach, jak:
- analizowanie zapytań użytkowników;
- analiza odmian słów kluczowych;
- dobieranie różnych rodzajów słów kluczowych;
- analiza konkurencji w branży;
- analiza konkurencyjności wybranych słów oraz ich popularności.
Temat Cię zaciekawił? Chcesz wiedzieć więcej? W opracowaniu jest podręcznik na temat słów kluczowych, ich rodzajów, dobierania oraz stosowania. Pomoże Ci sprowadzić pieniądze na Twoją stronę www i żyć spokojnie, bez pośpiechu, bez nerwów. Dzięki wiedzy zawartej w podręczniku Twoja strona ożyje, wygeneruje większy ruch i większe zainteresowanie, a to przyciągnie do Ciebie ciekawe propozycje współprac na satysfakcjonujących Cię warunkach.

Chcesz pierwszy rozdział książki? Zostaw swój adres email w komentarzu lub prześlij na adres kontakt@www.sferacopywritera.pl. Pierwsze 10 osób dostanie gotowy i opracowany rozdział za darmo!