Dlaczego branding to coś więcej niż logo? Kluczowe elementy tożsamości marki

Kiedy myślimy o marce, wiele osób automatycznie wyobraża sobie logo – symbol lub grafikę, która wyróżnia firmę na rynku. Jednak branding to coś znacznie głębszego i bardziej skomplikowanego. Owszem, logo odgrywa istotną rolę w budowaniu rozpoznawalności, ale to jedynie jeden z wielu elementów tożsamości marki. Branding marki to proces kreowania unikalnej tożsamości firmy, który obejmuje nie Read more about Dlaczego branding to coś więcej niż logo? Kluczowe elementy tożsamości marki[…]

Czym jest archetyp marki i jak go wykorzystać?

Archetyp marki to konstrukt czysto teoretyczny. Powstał po to, by pomóc Ci doprecyzować charakter marki i jej specyfikę. Dzięki temu łatwiej jest opracować charakterystyczny język komunikacji marketingowej, strategię marketingową czy kanały komunikacyjne. Istnieję 12 archetypów marki. Każdy z nich ma swój specyficzny rys. Jeżeli nie widzisz swojej marki w jednym z nich, to spokojnie. Niektóre Read more about Czym jest archetyp marki i jak go wykorzystać?[…]

Naming, czyli jak stworzyć nazwę

Naming zajmuje się projektowaniem nazw. Nazwa marki, firmy czy oferowanych przez nią produktów jest niezwykle istotna. Może wynieść na szczyt lub narazić na śmieszność i upokorzenie. Podczas dobierania nazwy warto zwrócić uwagą na znaczenie słów (nie tylko w rodzimym języku), na to, jakie emocje mogą potencjalnie przenosić i jakie wartości marki sugerują. Nazwa firmy nie Read more about Naming, czyli jak stworzyć nazwę[…]

Czym jest marka osobista? Podstawy

Marka osobista – tę frazę zna każdy, kto buduje swoją rozpoznawalność na samym sobie. Czym tak naprawdę jest ta tajemnicza marka osobista? Jak ją kreować i komunikować? O czym mówić, a co przemilczeć? Tworzyć samemu, czy ze specjalistą? Oto najważniejsze informacje. Marka osobista a wizerunek Pojęcie marki osobistej jest często utożsamiane z pojęciem wizerunku. To nie do Read more about Czym jest marka osobista? Podstawy[…]

Księga Komunikacji

Księga Komunikacji marki

Czym jest Księga Znaku, wie chyba każdy, kto zajmuje się kreowaniem wizerunku firm i marek nie tylko w sieci. Księga Znaku to dokument, który powinien zostać przygotowany przez grafika zaraz po opracowaniu logo i całej identyfikacji wizualnej. Jest to szczegółowa instrukcja obsługi logo – dopuszczalne rozmiary, kolorystyka, warianty itp. Księga Komunikacji to szczegółowy opis tego, Read more about Księga Komunikacji marki[…]

Strona internetowa – użyteczne narzędzie służące pozyskiwaniu klientów

Pozyskiwanie klientów w dobie wszechobecnego Internetu opiera się przede wszystkim na dobrze zaprojektowanej i opracowanej stronie internetowej.  To absolutny must have dla każdego przedsiębiorcy. Oczywiście, musi być to strona internetowa, która sprosta oczekiwaniom klienta końcowego i będzie wyposażona w odpowiednie narzędzia funkcjonalne.  Projektowanie UX przy tym to baza, bez której strona internetowa będzie tylko istniała Read more about Strona internetowa – użyteczne narzędzie służące pozyskiwaniu klientów[…]

Granica prywatności w sieci - warto ją ustalać?

Między kijem w tyłku a zaproszeniem do łóżka. Sfera prywatna, a Twoja marka

Coraz więcej osób działających w sieci, zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna jest świadomie wykreowana marka. Internet nie zapomina, a gafy ciągną się za ich autorem jak… ogon. Z drugiej strony autentyczność zaczyna być często podkreślana, jako wartość w biznesie. Źle zrozumiana może również stać się przyczyną wielu wpadek. Z trzeciej jeszcze strony Read more about Między kijem w tyłku a zaproszeniem do łóżka. Sfera prywatna, a Twoja marka[…]

segmentacja klientów

Budowanie marki osobistej – początek

Budowanie marki osobistej w internecie to temat rzeka, który można analizować na wiele różnorodnych sposobów. Kilka słów wstępu na ten temat opisałam już we wcześniejszym tekście. Dziś chciałabym się bardziej skupić na samym budowaniu marki osobistej, na jej formułowaniu, a promowanie zostawimy sobie na inny moment. W tym tekście znajdziecie krok po kroku rady, jak określić Read more about Budowanie marki osobistej – początek[…]