Dobra nazwa restauracji, czyli jaka?

Dobra nazwa restauracji to ostatni odcinek cyklu o promowaniu restauracji w sieci. Już wiesz, że łączenie promocji online i offline jest konieczne. Wiesz, jak promować restaurację na FacebookuInstagramie i LinkedIn. Wiesz już też, że warto nawiązać wartościowe relacje z blogerami. Czas więc na ostatni element, choć chronologicznie powinien wystąpić przed mediami społecznościowymi. Chodzi o nazwę dla Twojego lokalu gastronomicznego. Jak nazwać restaurację? Co wziąć pod uwagę podczas ustalania propozycji na nazwę restauracji?

Dobra nazwa dla restauracji – kiedy ją wybrać?

Pierwsza sprawa, choć nie dla wszystkich jasna i oczywista, to moment, w którym należy wybrać nazwę dla swojej restauracji. Pamiętaj, że nie należy tego robić na samym początku! Nazwa nie może być pierwszym, co wymyślasz.

Wpadasz na pomysł założenia gastronomii. Będzie się nazywała Jacek Placek, bo to taka fajna nazwa. W toku przygotowań i rekrutacji zaczynasz w niej serwować… dania azjatyckie. I jak ten Jacek teraz wygląda? Nijak! Właśnie dlatego nazwy restauracji nie wybiera się na początku. Każdy właściciel restauracji powinien o tym pamiętać!

dobra nazwa restauracji

Ustal najpierw, kto będzie Twoim klientem. Co tego klienta zaciekawi, zainteresuje, co mu smakuje i co go sprowadzi do Twojego lokalu? Opracuj menu (nie za długie! wszystkiego i tak nie ugotujesz) i dopiero opracuj pomysł na nazwę restauracji. Wymyślając nazwę restauracji pamiętaj o tym, by była spójna z wystrojem i serwowanymi daniami.

Przy tej okazji, Jacek Placek doskonale sprawdzi się w barze mlecznym, gdzie faktycznie zaserwujesz jakieś placki.

Jak nazwać restaurację? Co powinno się znaleźć w nazwie Twojej restauracji?

Dobra nazwa dla restauracji pachnie, smakuje i pobudza inne zmysły

To prawda, o której zdają się zapominać wszyscy twórcy takich nazw jak “u Kasi”, “u Zdzicha”, “Kiełbex” czy “Zamkowa”. Tego rodzaju nazwy dla restauracji to droga na skróty. Ani nie pachną, ani nie smakują i nawet nie sugerują, co będzie można znaleźć w menu. 

A! Jest jeszcze jedna grupa. Nazwy, które są dziwnymi słowami, wziętymi z obcych języków czy też słowotworami samych właścicieli (lub słowopotworami). One też nic nie wnoszą. Ani tego nie wypromujesz w sieci, ani offline. Taka nazwa nie współpracuje z Tobą, a jedynie szkodzi. Nie rozwój więc, aby nazwa zaszkodziła Twojej restauracji.

dobra nazwa dla restauracji

Pamiętaj! Dobra nazwa restauracji smakuje, a wcale nie musi być wyszukana. Prostota może się okazać kluczem do sukcesu. Oto przykładowe nazwy dla restauracji. W podobny sposób możesz nazwać lokal gastronomiczny.

Przykładowe nazwy dla restauracji

Babcine knedle – mmmm, już mi smakuje. Lubię knedle, choć wiem, że to nie jest danie dla każdego. No ale… babcine! Przecież to bardzo wiele mówi o całym menu i serwowanej kuchni. Jest tradycyjna, dobra, swojska. Zaletą tej nazwy jest to, że od razu rodzi pewne konkretne skojarzenia i zapada w pamięć.

Schabowy z patelni – żeby już nie mącznie. To też smakowita nazwa. Prawdziwy, smaczny, domowy schabowy to już dziś rzadkość w restauracjach. Zamiast tego podawany jest rozklepany kapeć bez smaku. Zobacz, że nazwa już wywołuje u Ciebie odpowiednie wrażenia. Warto brać pod uwagę takie sensualne rozwiązania, bo działasz wtedy na zmysły odbiorców. Zobacz, „u Kasi” nie powoduje, że ślinka leci z ust. A taki „schabowy…” czy „babcine…” – to tak działa, że nazwa sama wywołuje głód i na takim efekcie powinno Ci zależeć. 

A może przyprawy?

Jedziemy dalej, bo ma też pachnieć. Pieprz i Wanilia. Nazwy przypraw w nazwie są rozwiązaniem prostym, a jednocześnie skutecznym. Tylko tak raczej nie wyróżnisz się na tle konkurencji. To spróbujmy czegoś innego. Na przykład restauracja o takiej nazwie…

naming restauracji

“W paprykowym sosie” – czujesz? Ten zapach i czerwony kolor! No to dalej, może “zWędzone” celowo z taką pisownią. Dzięki temu nazwa jest odrobinę żartobliwa, bo zwędzić można też coś komuś ;). W nazwie nie musi być ukryta dosłowność. Taka gra słów też się sprawdzi. Chodzi o to, by wywoływać wrażenia zmysłowe – tu jest zapach, ale jednocześnie jest żart, zapamiętujesz. W promocji takiej restauracji można wykorzystać nazwę na wiele sposobów. “zWędziliśmy przepis babci szefa kuchni i mamy najlepsze kiełbasy w mieście”. “zWędziliśmy dziś kawał mięsa – zapraszamy do degustacji, bo wykorzystaliśmy podczas wędzenia nową recepturę”. Można się tym świetnie pobawić.

Przy okazji pamiętaj, że nazwy kawiarni to troszkę inna bajka i nieco innymi zasadami należy się tutaj kierować. Nadal jednak warto pamiętać, by wyróżnić się na tle konkurencji. Ale o tym będzie innym razem. W tym miejscu skupmy się na poszukiwaniu właściwej nazwy dla restauracji. 

Dobra nazwa restauracji to również zabawa, żart, zaczepka, dwuznaczność.

Pomyśl sobie, że przechodzisz obok restauracji i natykasz się na szyld o treści “Cho no tu”. Jeżeli nawet nie skorzystasz z oferty, to na pewno przystaniesz na chwilę i nad samą nazwą się zatrzymasz. Wiesz, że to pierwszy krok, by sprowadzić Cię do środka? Celem tego rodzaju nazwy jest właśnie zaintrygowanie, zainteresowanie. Ma Cię zaprosić. 

Prowadzisz restaurację, której główną osią są dania na wynos? Czemu nie nazwiesz jej “Spakowane”. To daje Ci też ogromne pole do dalszej zabawy. Spakowane menu i rozpakowane menu, czyli dania na miejscu i na wynos. W codziennych komunikatach, jeżeli planujesz wprowadzić danie dnia, publikujesz informację, że “dziś spakowaliśmy dla Was rosół i kurczaka pieczonego”. Budujesz narrację wokół tego i to jest wyróżnikiem Twojej restauracji. Zobacz, gdy wybierzesz dobrą nazwę dla lokalu, to od razu da się za tym pociągnąć styl komunikacyjny, który będzie Cię charakteryzował. Warto to wziąć pod uwagę. 

Inne przykłady

“Zdrowo polane” może się nazywać restauracja, w której dajesz… kompot gratis do każdego zamówionego dania. Zdrowo, bo kompot własnej roboty, a nie soki z szaleńczą ilością cukru, a polane, bo to kompot. Czy w kontekście takiej nazwy restauracji nie zatrzymasz się na chwilę i nie zastanowisz nad wejściem? No właśnie! 🙂

Pomysłów jest wiele. Wystarczy chcieć wyjść z pudełka, jakim są oklepane i nudne już nazwy. Masz knajpę przy zamku? Nie nazywaj jej “zamkowa”, bo to będzie zamkowa numer pierdyliard któryś w tym kraju. Może się nazywać “Biała dama”, “Duszno mi” (od duchów), “Wyniesione z komnaty” czy chociażby “Podpatrzone u króla”. Tyle opcji. A zwykle i tak kończy się “zamkową”. Nazwa restauracji nie musi być tandetna – pamiętaj o tym 🙂

Jeżeli jesteś na etapie planowania swojej restauracji i potrzebujesz dobrej strategii łącznie z niebanalną nazwą, zapraszam do pozostawienia takiej informacji w formularzu kontaktowym. Odpowiem i prześlę propozycję współpracy. Najważniejsze jest dla mnie to, że Twoja restauracja ma pozostać Twoja. To Ty masz się z nią dobrze czuć, dlatego będziemy szukać takiej drogi, która będzie spójna z Twoimi wyobrażeniami. A wymyślając nazwę można się też świetnie pobawić.

Z pomocą może Ci też przyjść analiza swot restauracji. Weryfikując tabelę mocnych stron restauracji i jej słabych punktów oraz weryfikując szanse i potencjalne zagrożenia, łatwiej Ci będzie wybrać spośród przygotowanych przez Ciebie lub specjalistę propozycji. Pamiętaj, nazwę dla swojej restauracji wybierz starannie i z rozwagą. To pierwszy element, który decyduje o tym, czy ktoś do niej wejdzie, czy ominie ją z daleka. 

nazwa restauracji

Twoja nazwa dla restauracji, nie “zwędzona” 

Na koniec, pamiętaj, by nie kraść nazwy. Takie działanie jest skuteczne tylko na krótką metę i prędzej czy później jest dla Ciebie niekorzystne. Nazwę dla swojej restauracji wymyśl samodzielnie lub zleć to specjaliście. Nie idź na skróty. To nie tędy droga. 

Powyższe przykłady należą do mnie – też nie wolno ich sobie wziąć. To nie są nazwy restauracji, które istnieją gdzieś w kraju lub na świecie (może poza Pieprz i Wanilia, bo to ostatnio dość popularne). Jeżeli któraś Ci się spodobała lub będzie pasowała do Twojego biznesu – napisz. Z pewnością dojdziemy do porozumienia.

Nie chcesz czekać? Już dziś chcesz poznać sposoby na skuteczne promowanie restauracji? Szukasz kompleksowego opracowania? Mam coś dla Ciebie. To napisana przeze mnie książka, w której znajdziesz znacznie więcej, niż w opublikowanych tutaj artykułach. Sprawdź i daj znać!

Jak wypromować restaurację

Słowa kluczowe: nazwa dla restauracji, nazwy dla restauracji, nazw restauracji, nazwę restauracji, nazwa restauracji domowej, przykłady nazw, nazwy lokalu, nazwy lokali, imprezy okolicznościowe, pozytywne skojarzenia, fajne nazwy restauracji, jak nazwać restauracje, kreatywne nazwy restauracji, naszej restauracji, nazwa lokalu, oryginalną nazwę, nazwa firmy gastronomicznej przykłady, wolną domenę internetową, branży gastronomicznej, pomysły na nazwę restauracji, nazwie restauracji, nazwa twojej restauracji, generator nazw restauracji, ciekawe nazwy restauracji, wybieraj nazwy, dopasuj nazwę, wymyślaniu nazwy, potencjalnych klientów, oryginalna nazwa kawiarni, nazwa kawiarni, kawiarnia artystyczna, filiżance kawy, nazwą kawiarni, swojej kawiarni, nazwać kawiarnię, dawna nazwa restauracji, śmieszne nazwy restauracji, bar mleczny, nazwa dla małej knajpki, nazwa restauracji polskiej, fajna nazwa baru, nazwa pochodzi, twojej działalności, niepowtarzalny klimat, sztucznej inteligencji, nazwy lokali gastronomicznych, nazwą restauracji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *