Marketing branży beauty

Marketing branży beauty jest bardzo wdzięcznym tematem do opracowywania w sieci. Projektowanie marketingu jest nie tylko zadaniem ciekawym i pasjonującym, ale również bardzo owocnym. Konsumenci bardzo angażują się w życie marek z tej branży i chętnie udzielają się na ich profilach. Chętnie również publikują markowe treści w ramach własnych profili i w ten sposób organicznie wspierają działania marketingowe marek. Masz więc duże szanse na opracowanie treści, które rozejdą się viralowo.

W ramach mojego cyklu “Sfera Promocji” rozpoczynam dziś analizę działań marketingowych, które można podjąć w sieci dla branży beauty. Pierwszy artykuł, jak w przypadku promowania restauracji, jest ogólnym wprowadzeniem w tematykę. Kolejne będą poruszały temat promocji w sposób bardziej szczegółowy.

marketing branży beauty

Gabinet lub sklep w branży beauty

Jak wspomniano, konsumenci tej branży to bardzo wdzięczna i jednocześnie bardzo liczna grupa odbiorców, którzy entuzjastycznie reagują na publikowanie treści. Zgodnie z badaniami jest to druga pod względem wielkości społeczność na YouTube, która w 2017 roku wygenerowała przeszło 222 miliarda wyświetleń, co było wzrostem o 65% w stosunku do poprzedniego roku. Zasięg jest więc duży. Duży jest też potencjał i możliwości oddziaływania.

Dlatego też pamiętaj, że Twój sklep lub gabinet, który chcesz wypromować, musi być dopracowany do najdrobniejszego szczegółu. Aktywna grupa konsumentów sprawia, że musisz wymagać od siebie. Taka grupa nie tylko ochoczo pochwali czy udostępni pochwały, ale równie ochoczo skrytykuje i rozniesie wieść o słabej jakości.

salon beauty

Twój gabinet lub sklep powinny być starannie zaprojektowane. To miejsce kontaktu klienta z Twoją ofertą. Zadbaj o to, by doświadczenie klienta było wyłącznie pozytywne. Na tym właśnie polega marketing w branży beauty – na projektowaniu doświadczenia.

Produkty, zarówno te, które sprzedajesz, jak i te, których używasz, powinny być ładnie zaprezentowane i wyeksponowane. Lokal powinien być ładnie zaaranżowany i zaprojektowany. Elegancja to nie wszystko. Zadbaj również o funkcjonalność. Im łatwiej się poruszać po Twoim lokalu, tym więcej ma on zalet i jest bardziej doceniany.

branża beauty w social mediach

W takim miejscu powinno też bardzo ładnie pachnieć. Branża beauty to zmysły: wzrok i zapach. Zadbaj o nie, a będą działać na Twoją korzyść.

Marketing branży beauty – jakość obsługi i wykwalifikowany personel

Sam lokal to jednak nie wszystko. Jeżeli w idealnym miejscu, Twoi klienci spotkają się z byle jaką obsługą, to na nic Twoje starania. Sprawdź kwalifikacje i wiedzę personelu. Jeżeli umiejętności sprzedażowe są wysokie, ale wiedza mała, to przeszkól – przygotuj tak, by oferowanie usług lub produktów opierało się nie tylko na wiedzy marketingowej, ale również merytorycznej.

social media branży beauty

Twój personel (w gabinecie znaczenie mają również umiejętności) to muszą być specjaliści. To osoby wybitne, które radzą sobie nie tylko z zadaniami, ale również w kontakcie z klientem, radzą sobie z wyjaśnianiem jego wątpliwości, obaw i tłumaczą wszystko, co chciałby wiedzieć.

Praca w branży beauty jest dość specyficzna. Opiera się na umiejętnościach i wiedzy branżowej, ale równie istotne są tu umiejętności interpersonalne. Dobry kontakt z klientem, umiejętność nawiązania relacji, zbudowania zaufania i swego rodzaju nici porozumienia. To nie jest łatwe, ale dla sukcesu w tej branży konieczne. Dlatego też postaw na osoby, które nie budzą Twoich zastrzeżeń. Może to się wiązać z koniecznością zainwestowania w szkolenia czy pensje, ale uwierz mi, takie działanie się zwróci.

Branża beauty w social mediach

Branża beauty w mediach społecznościowych to dopiero ciekawa sprawa. Oczywiście wygrywają tu platformy wizualne: Facebook, Instagram, YouTube, Pinteres. Pamiętaj jednak, że na LinkedIn również możesz się pokazać i nie jest powiedziane, że nie odniesiesz sukcesu. Tajemnica tkwi w grupie docelowej, do której chcesz dotrzeć ze swoim przekazem.

Obecność w mediach społecznościowych powinna być zaplanowana i zaprojektowana. Ustal cel, ustal etapy jego osiągnięcia, opracuj lejek sprzedażowy, jeżeli jest do tego konieczny, a następnie poprowadź swoją komunikację w taki sposób, by realizować poszczególne etapy i prowadzić klientów do celu.

Co ciekawe, nie ważne kiedy Twoi odbiorcy dołączą do grupy fanów czy obserwujących Twój profil. Ważne jest to, by otrzymali treści angażujące, wartościowe i na wysokim poziomie, a sami niemalże “wejdą do lejka” i dadzą się poprowadzić Twojej strategii.

social media beauty

Warto powierzyć projekt strategii komunikacyjnej doświadczonej osobie. Pozwoli ona uniknąć kilku przykrych wpadek, straty czasu czy przepalenia potencjału. Jeżeli jednak samodzielnie chcesz się tym zająć, to z rozpoczęciem prac wstrzymaj się przynajmniej do momentu, aż zyskasz chociaż podstawową wiedzę na temat funkcjonowania branży beauty w mediach społecznościowych.

W kolejnych odsłonach opowiem, jak prowadzić Instagram, Facebook, YouTube czy LinkedIn dla tej branży. Niech to będzie dla Ciebie podstawą. Szkoda zmarnować szanse.

Branża beauty w internecie

Przy tej okazji pamiętaj również o tym, że promocja branży beauty to nie tylko media społecznościowe. To również strona internetowa i współprace z blogerami i influencerami.

O tym również opowiem w kolejnych tekstach. Tu wspomnę jedynie o tym, że te dwa obszary też powinny być starannie zaprojektowane.

Strona www to wizytówka i blog. Wizytówka powinna pełnić również funkcję sprzedażową. Treści na stronie mają realizować założenia i cele lejka sprzedażowego, a w ten sposób prowadzić klientów do dokonania zakupu lub rezerwacji terminu. Blog ma służyć budowaniu wizerunku eksperta. Jego zadaniem jest tworzenie podstaw pod Twoją markę, jej umacnianie i solidne wypozycjonowanie w gronie najlepszych. Dzieląc się wiedzą i poradami, możesz taki efekt uzyskać.

branża beauty w internecie

Współprace z blogerami też mają wzmacniać Twoją pozycję, ale również ich zadaniem jest rozpowszechnianie informacji o Twoim istnieniu, budowaniu sieci współprac i porozumień, organiczne budowanie zasięgów czy też świadome i zaplanowane realizowanie określonej strategii marketingowej. Dlatego nie wybieraj przypadkowych blogerów, którzy zrobią więcej szkody niż pożytku. Wybieraj tylko takie osoby, które wniosą dodatkową wartość do Twoich działań.

Zaciekawieni? Zainteresowani? Zaintrygowani? Macie jakieś pytania – zostawcie je w komentarzu, a ja chętnie na nie odpowiem.

Planujesz rozwój swojego biznesu w branży beauty i nie wiesz, jak się zabrać za jego promowanie? Zapraszam do kontaktu: kontakt@www.sferacopywritera.pl – chętnie podpowiem i pomogę w opracowaniu i wdrożeniu właściwej strategii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d bloggers like this: